Ik kwam zojuist de term "wildbreien " tegen. Wat betekend dat?

Heb geen idee in welke categorie deze vraag thuis hoort!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het breien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hobby's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moderatieteam heeft dat in haar onuitputtelijke wijsheid besloten. Wie ben ik dan om daar tegen te ageren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik pleit voor een nieuwe categorie: handwerken 1: wild, 2: niet-wild ;-)

Het beste antwoord

Dat vroeg ik me ook af, tot dat ik een lantaarnpaal zag met een jasje aan. En later een paaltje....
dat is dus wildbreien:) Objecten in het openbaar ( wild ) bekleden met breisels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze boom bijv:

Toegevoegd na 6 minuten:
Hihi, moet je eens op googlen bij afbeeldingen. De gekste dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Haha ja wie verzint dat nou? Wel grappig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig om te zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook om te doen! ja, moolkees, ook voor heren! (begrijp me niet verkeerd;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat brengt me op een idee, zou je die dingen ook kunnen breien om een uitwendig,niet nader te noemen, lichaamsdeel mee te versieren? Moe natuurlijk wel enige rek in zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is breien in 1e plaats voor bedacht he? Voor je lichaam, om warm te houden en te versieren :)
Tja, als je wanten en mutsen kan breien, en zelf lantaarnpalen....

Andere antwoorden (4)

Dit heb ik laatst op tv gezien! Wildbreien schijnt een hype te zijn in grote steden. Het houdt in het breien op publieke plekken, zoals bijvoorbeeld een stukje om een lantaarnpaal heen breien oid. Kijk maar op: www.wildbreien.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wildbreien is het breien van een hoesje, sjaal, muts of wat dan ook om een voorwerp heen, met als doel de wereld er wat vrolijker eruit te laten zien. Ziet er altijd erg mooi uit :-)
De bron is een voorbeeld ervan, ik kan geen afbeelding toevoegen omdat ik op een iPod zit. Ik zou zeggen, zoek zelf eens bij Google afbeeldingen op wildbreien en verwonder je aan de meest bijzondere dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een nieuwe vorm van handwerken en kunst samen. De gewone breitechniek wordt gebruikt. Maar men maakt dan geen sokken of truien, maar versieringen voor het huis of voor de openbare ruimte. Een soort knit-graffiti, bedoeld om de wereld wat vrolijker te maken. Brei een lapje, versier een lantaarnpaal en laat iemand anders glimlachen, is het idee.
Amadea
12 jaar geleden
Wildbreien of Yarn Bombing, Urban Knitting, is waarschijnlijk in 2005 in Houston ontstaan. De groep Knitta Please gooiden hun halve breiwerkjes niet weg maar versieren de stad ermee. het bleek zo succesvol dat ze werden gevraagd om alle bomen langs een laan in te pakken tijdens een Art festival.
En vandaaruit kwam Parijs en eigenlijk over de hele wereld wordt nu aan wildbreien gedaan.
Het kan een politieke uiting zijn, soms zelfs een vorm van protest. ( in onze omgeving kregen diverse naamborden van dorpen een gebreide overtrek met een andere naam als protest dat de gemeente zo traag is met bepaalde vernieuwingen ).
http://www.destentor.nl/regio/flevoland/10184363/Breiwerk-als-protest-van-Kraggenburg.ece
Maar vaak is het gewoon om een glimlach bij mensen op te roepen als er een brug leuke gebreide kleurtjes heeft of een lantaarnpaal ineens lekker warm staat ingepakt.
Overigens is niet alleen wildbreien een hype maar ook brei flash mobs.
Bekijk het filmpje maar eens leuk om te zien.