Wat eten voor de training?

Halo, Ik doe al een tijdje kick box , en zou graag weten wat ik voor de training best eet ? iets dat een energiestoot geeft zodat ik kan blijven doorgaan zonder uitgeput te geraken? (ook wel niet te extreem opnemen natuurlijk).
Dank u !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Kwark en banaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
banaan is meer voor na het sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het allebei voor na het sporten bewaren... zeker kwark.
Iets met veel koolhydraten, zoals onder andere Pasta's!
Eet wel ruim van te voren en geen half uurtje voor de inspanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
banaan of pasta

eet het minimaal een uur van te voren, anders kun je steken in je zij krijgen ;) (weet niet of dit bij kickboksen ook zo is, trouwens)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasta is een goede bron, maar ook een druivensuiker kan je net even dat beetje extra geven.

Toegevoegd na 18 minuten:
Een sporter zal tijdens het sporten druivensuiker eten, omdat dit zeer snel door het bloed wordt opgenomen en dus bijna onmiddellijk resultaat geeft. Als hij in plaats van druivensuiker een volkoren boterham zou eten, duurt het veel langer vooraleer de extra energie beschikbaar is. Dit komt natuurlijk omdat (druiven)suiker zeer hoogt scoort op de glycemische index, terwijl volkorenbrood relatief laag genoteerd staat. Tegenwoordig hoor je veel over trage suikers. Hiermee bedoelt men dat deze producten langzaam omgezet worden naar glucose.

Voor het bepalen van de snelheid waarmee koolhydraten (suikers) worden omgezet in glucose is dus begin jaren 80 de Glycemische Index (GI) ingevoerd. De index geeft dus inzicht in de snelheid waarmee de verschillende koolhydraten worden opgenomen. Glucose (druivensuiker) bepaalt met 100% de norm. Om u een indruk te geven onderstaand een kleine tabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.
Ik eet altijd bAnaan of pasta of niet echt wat. Veel eten maakt je ook zwak omdat je dan met een volle maag zit