Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost het gemiddeld om een mechanisch vintage horloge te laten herstellen?

Ik heb enkele zeer mooie vintage mechanische horloges die jammer genoeg niet meer lopen.Ik wil ze graag laten herstellen maar ik ben bang dat me dat een klein fortuin gaat kosten.Ik ga ervan uit dat een horlogemaker niet aan de buitenkant kan zien wat eraan scheelt.Hoe kan ik dan te weten komen of het sop de kool wel waard is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste mechanische horloges die niet lopen en geen kapotte veer hebben , zitten vast door stofdeeltjes en/of door bij een sterke magneet gelegen te hebben.

Deze beide oorzaken zijn door een horlogemaker goed te verhelpen.
Vraag eerst een prijsopgave en stel een maximum.
Ook kun je een deal voor de hele handel in een keer maken.
Probeer eerst info over de kwaliteit van de horlogemaker in te winnen, ik heb dat eens niet gedaan en daar heb ik zwaar spijt van gekregen......

bovengenoemde handelingen moeten onder de 50 Euro kunnen blijven.
een veer vervangen is wel kostbaar.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga om te beginnen langs bij een juwelier/horloger en vraag wat het kost om een horloge schoon te maken. Als het even kan bij meerderen want de prijs zou kunnen schelen. En dan kun je nog afspreken dat ze bellen bij meerkosten,of als ze zien dat het de kosten niet waard is.

Ik heb vorig jaar geinformeerd naar het schoonmaken van een horloge, als ik goed herinner kwam dat op 75 euro, maar die mevrouw wist het ook niet zeker omdat degene die er verstand van had, toen toevallig niet aanwezig was
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Vintage moet meestal naar de leverancier. Gewoon naar een juwelier en per horloge een prijsopgave voor schoonmaken en repareren opvragen. Dan kun je per horloge bekijken welke je wilt laten repareren. Ook kun je er dan een meerjaren/maandenplan van maken ... 1 horloge per maand/kwartaal/jaar laten repareren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding