Is een foto met de afmetingen 3648 x 2736 (2,02 MB) scherp genoeg voor op een canvas-doek van 60x40 cm?

Zo niet, weten jullie een goede afmeting voor deze resolutie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Ja en nee. Nee, omdat je print op bijna een A3-formaat. Ja omdat je print op canvas en daar worden afdrukken sowieso al niet heel erg scherp op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn twee elementen die om de hoek komen kijken bij het bepalen of een foto scherp is: de resolutie en de contourscherpte. Bij een hoge resolutie en een hoge contourscherpte wordt een foto als kritiek scherp gezien. De enige manier om echt juist te bepalen of een foto scherp is is door deze op ware grootte (100%) te bekijken. Hoe groter de weergave van de foto (bijvoorbeeld op canvasdoek of een vergroting aan de muur), hoe groter de kans dat de onscherpte opvalt.

In het kort: Qua resolutie moet het kunnen deze foto op canvas af te drukken, verlies niet uit het oog dat op canvas iets scherpte verlies optreed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
60x40 cm = 16" x 24".
Print 300 dpi: 4800 x 7200 pixel
Print 200 dpi: 3200 x 4800 pixel.