wat is de grootste vissoort die je met een hengel kan vangen?

meerval? of je hebt haaien... hey en de witte steur is ook erg groot, maar wat is nou de grootste die kan vangen met een hengel??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dat hangt vooral van de stevigheid van je hengel af. Met een bamboestokje haal je geen haai binnen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Volgens verschillende bronnen hebben Thaise vissers in 2005 de grootste zoetwatervis ooit gevangen. De vis woog 293 kilo en was een meerval. Of de vis met een hengel is gevangen staat er niet bij.

Met een speciale hengel en uitrusting kan je ook op haaien vissen. Daarmee worden vaak flinke haaien gevangen.

Maar wat je ook wilt vangen met je hengel, deze moet dan niet breken. En als de vis harder trekt dan jij of de hengel aan kan dan vang je geen vis.

Toegevoegd na 16 minuten:
Bijgaand informatie waarmee je allemaal rekening moet houden om überhaupt een vis te vangen met een hengel.

Toegevoegd na 20 minuten:
Bijgaand een foto (en bron) van een mijnheer die een 880 kg zware groenlandse haai ving met zijn hengel. Nog meer grote vissenvangst in de bron ncrz.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar de min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee!!! een C+ om die lullige min te compenseren, en uiteraard ook voor het informatieve antwoord

Andere antwoorden (1)

Inderdaad, afhankelijk waar je vist, zout of zoetwater. In de noordzee zijn haaitjes te vangen en een van de grootse vissen in het Nederlandse binnenwater is de meerval.