waarom werk witte verf niet op een blacklight ?

ik heb vanavond met wat maten paintball gespeeld in een donkeren ruimte ,met enkel blacklight .wij hadden een aantal objecten wit geverfd maar de blacklight reageerde hier niet op hoe komt dit ?
en wat kunnen wij er de volgende keer aan doen dat het wel werkt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het hangt van het pigment in de verf af of het fluoriserende eigenschappen heeft of niet.
De meeste witte verf bevat titaanoxide als wit pigment, dat reflecteert alle licht maar het zet geen UV-licht om in zichtbaar paars.
Je zult moeten zoeken naar fluoriserende verf, dat is verkrijgbaar in een paar heldere kleuren die alleen onder UV-licht te zien zijn, in normaal licht ziet het er groen-grijsachtig uit.