hoe maak ik nep taartjes?

de vakantie is er dan wel, maar het weer laat zich afweten en ik ben op zoek naar iets wat voorkomt dat de kids elkaar gaan 'bezighouden' (pff... ) :)

het lijkt ons een leuk idee om kleine nep taartjes maken van gips, figuurdeeg, zeep of iets anders (niet eetbaar materiaal) die je voor de sier op een schaal kan leggen (of oma mee kan foppen uiteraard)

maar hoe pakken we dit aan? wat hebben we nodig, en welke leuke ideetjes kunnen we uitwerken? wie heeft ervaring en tips, of andere crea bea ideetjes? alles is welkom!!!

kortom een link en/of een zo duidelijk mogelijke omschrijving (en het liefst met plaatjes) do's and dont's worden erg op prijs gesteld.

het gaat om kleinere gebakjes/hapjes/bonbons etc.
(dit komt het achterliggende entertainment gehalte ten goede, de vakantie duurt nog lang!!!)
;-)

alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

Alvast een site voor je:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ouder-en-gezin/34420-knutselen-met-kinderen-thema-feest.html

Toegevoegd na 16 minuten:
http://www.knutselidee.nl/verjaardag/gipsgebakjes.htm

http://www.knutselidee.nl/thema/verjaardag.htm
Veel ideetjes om met kids te doen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Zeepjes taart:
http://thedigitalbakery.blogspot.com/2010/09/hoe-maak-je-een-taart-van-zeep.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JAAAA toppie!!!
PB's beantwoorden lukt niet (komt nog) maar ook de plusjes doen het even niet, maar deze komt ook nog! hier kunnen we mee!!! super thanx!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Zat nog te zoeken naar brooddeeg ideetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geinig hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, ik herken het!! echt superleuk!! :))) (maandag zijn de winkels open, op zoek naar zeepjes... onderandere) :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van ouwe taart erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, jong Blommetje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moeilijk kiezen wat het beste antwoord was. zo enorm veel leuke ideetjes!!!! (vakantie was gewoon te kort :) maar afgaande op de vraag die over taartjes ging heb ik dit antwoord gekozen, al doet dat niets af aan de andere geweldige antwoorden. allemaal reuze bedankt dus! ook namens de kinderen. we komen de herfstvakantie ook wel ruimschoots door, en de daarop volgende vakanties, en en ..... ;-)
toppie!

Andere antwoorden (3)

Ik zou Fimoklei gebruiken. Dat is in allerlei kleuren te koop en niet-eetbare klei, die niet uithardt in de lucht en die je in een half uur op 120 graden kunt afbakken in de oven, als je blij bent met je creatie.

Er zijn foto's te vinden op internet, van fimoklei-bonbons. Als voorbeeld voor jezelf en de kinders zou ik een doos bonbons kopen. Dat maakt het maken van de bonbons wel zo makkelijk.

Toegevoegd na 15 minuten:
Je zou behalve bonbons trouwens ook (Engelse) drop kunnen namaken :)

Hieronder twee fotootjes van Fimoklei-bonbons en -dropjes. Op Youtube zijn vele zogenaamde "tutorials" voor fimo te vinden; filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe het maken van bijvoorbeeld bonbons, dropjes, of taartjes moet. Zoek bijvoorbeeld op "fimo tutorial chocolate"; zo vond ik het onderstaande filmpje.

Fimoklei is te koop in hobbywinkels, maar ook online; bij hobbytotaalservice.nl rekenen ze geen verzendkosten, zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze wel gezien van brooddeeg , en die kun je dan zelf verven. Ik heb geen handleiding voor dat broodbakken maar dat is misschien wel te googelen. Ik hoop dat je iets hebt aan dit idee.
12 jaar geleden
Een basis van piepschuim. Zie bronnen, maar ze zijn wel in het engels.

Toegevoegd na 20 minuten:
De onderste zijn voor cupcakes, lijken me makkelijk om te maken, van de spuitbare schuim wat hard wordt.

Toegevoegd na 20 minuten:
De onderste zijn voor cupcakes, lijken me makkelijk om te maken, van de spuitbare schuim wat hard wordt.

Toegevoegd na 20 minuten:
De onderste zijn voor cupcakes, lijken me makkelijk om te maken, van de spuitbare schuim wat hard wordt.

Toegevoegd na 21 minuten:
En nog een nederlandse met gips: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=99269
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 leuk!!!!
met mijn 'house garden en kitchen' engels lukt het wel hoor.
errug naaijs! thenk joe ferrie mutsj for de internetsaaijts ; ))