hoe kant het dat er elk jaar een nieuwe griep uitbreekt?

Toegevoegd na 15 minuten:
dat was niet helemaal mijn vraag ik vroeg mij af waarom je elkjaar opnieuw in geend werd normaal krijg je dat niet nog een keer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het kan gelijk je vraag goed stellen, en niet na 15 min gaan toevoegen dat zaait verwarring in de antwoorden die je krijgt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eigenschappen van het griepvirus veranderen ieder jaar. Daarom moet je ieder jaar opnieuw ingeënt worden. Je eerste vraag is eigenlijk helemaal goed, hoewel onvolledig. Ieder jaar heerst er daardoor weer een nieuwe griep.

Het beste antwoord

Griep is een virus dat muteert, dus steeds verandert. Vandaar dat elk jaar een ander type griep opkomt.
In de griepprik zit een cocktail van de virustypes die ze voor dit seizoen verwachten, gebaseerd op meldingen van elders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Griep is een seizoensgebonden ziekte die in ons gematigd klimaat vooral tijdens de koudere maanden de kop op steekt. Griep wordt veroorzaakt door het griep- of influenzavirus. Tijdens de wintermaanden, wanneer mensen meer binnenshuis bij elkaar zijn, wordt het virus van persoon op persoon overgedragen via kleine vochtdruppels die tijdens spreken, hoesten of niezen worden verspreid. Het virus dringt dan binnen in cellen van onze slijmvliezen in neus en/of keel. Na ongeveer 1-3 dagen treden de eerste symptomen op, deze duren gemiddeld 5 dagen. Daarna voelt de patient zich echter nog zeer zwak. Deze nasleep kan nog enkele dagen in beslag nemen. Vanaf het ogenblik dat het virus wordt vermenigvuldigd tot 3-5 dagen na de eerste symptomen, is de grieppatient besmettelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een griep een virus is wat steeds muteert, waardoor het zich sterker maakt en verandert waardoor wij steeds weer een nieuw vaccinatie moeten uitvinden wat het virus uitroeit en de virus maakt zich daarvoor imuun waardoor het zich weer sterker kan maken en kan veranderen.