Heerst er een griep met de volgende verschijnselen?

Heel verkouden, erg duizelig en maagpijn en spierpijn. Wordt er gek van. En hoe ben je weer snel op de been?

Toegevoegd na 6 dagen:
Nou ben gelukkig herstellende. Ik had dus wel een flinke infectie. kreeg een koude koortsaanval 40 graden met paracetamol. Spoelen met zout en stomen had geen resultaat. Ben bij de huisarts geweest en er was wel wat te horen in mijn longen maar dit was nog verwaarloosbaar. Nasonex neusspray en codeïne tabletten gekregen tegen de pijn in mijn lijf. Verkoudheid was idd minder tijdens de algehele malaise, Wel ontiechelijke hoofdpijn vanuit mijn nek. Dus ik heb de griep gehad en als het goed is krijg ik het niet meer!

Bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
6.5K

Antwoorden (6)

Ja, griep en flinke verkoudheid heerst momenteel. Ik heb het zelf ook inmiddels drie weken. Het begint met griep, dan droge hoest en vervolgens een loopneus. Ik heb zelfs mensen gehoord die al 6 weken aan het tobben zijn.
13 jaar geleden
Het lijken griep verschijnselen. Als je er ook nog koorts bij krijgt dan is het vrij duidelijk.
Lekker uitzieken, paracetamol nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink 2 keer per dag 2 geperste sinaasappels met een halve geperste citroen. en drink meer water dan normaal.
Het is belangrijk om lekker warm te blijven, omdat je afweersysteem beter werkt bij een hogere temp (ietsjes warmer dan normaal)
Het is ook belangrijk om veel rust te nemen, door een extra middagslaapje te doen bijvoorbeeld.
Een paracetamol kan het proces ook iets versnellen.
De symptomen zijn wel die van een griepje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste remedie bij ziekte is rust.

Hou veel rust, ga lekker af en toe een tukkie doen. Drink veel water en spoel een paar keer per dag je neus met zout water. Een theelepel in een glas lauwwarm water en je neus goed spoelen. Doordat er overdadig veel slijm wordt aangemaakt in je holtes krijg je druk op je hoofd en word je duizelig. Spoelen helpt het slijm op te lossen.

Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij griep ben je niet tot nauwelijks snotterig maar heb je wel spierpijn, ben je lichtschuw en heb je flink koorts. Maagklachten horen ook niet echt bij griep. Mogelijk heb je een combi van één of meerdere virussen en/of bacteriële infecties. Daar kun je best ziek van zijn. Ziek even lekker uit door datgene te zoen waar je je prettig bij voelt en dat zal rust zijn, vruchtensapjes en een paar dagen verwend te worden. Met stomen, al dan niet met kamille, doe je je luchtwegen goed.

Toegevoegd na 1 dag:
Griep is een virusinfectie van de diepere luchtwegen, de longen, waarbij het longweefsel ontstoken is. Verkoudheid is een virusinfectie van de bovenste luchtwegen, de neus-keelholte. Die essentiele verschillen verklaren de verschillende verschijnselen. Tenslotte en voor de volledigheid is buikgriep geen griep maar een bacteriele of virale infectie van het maag-darmkanaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren heb ik de griepprik opgehaald en krijg dan (helaas standaard) in zwakke mate de verschijnselen van griep.
Dit keer kwam spierpijn, hoofdpijn en inderdaad wat lichtschuwheid sterk naar voren (compliment aan KEESV)
Toch hoor verkoudheid er niet zo bij, veel verkoudheden die best lastig kunnen zijn, worden voor griep aangezien.
Kenmerkend bij griep is ook koorts, deze ontbreekt veelal bij verkoudheid maar bij flinke voorhoofdsholte- en/of keelontsteking kun je weer wel koorts krijgen.
Niet zelden komen beide verschijnselen (griep en verkoudheid) naast elkaar voor.
Wanneer je echter geen koorts hebt , is het wellicht GEEN griep. De kenmerkende spierpijn van griep zie je ook niet bij verkoudheid.
Tja, de R is weer in de maand dus denk om de vitamines, liefst uit verse groenten en fruit, eet daar maar wat meer van en neem gerust wat minder zetmeelleveranciers, als aardappels, rijst of pasta.
Vooral uien bevatten veel vitamine C en helpt fytotherapeutisch (plantengeneeskracht) tegen verkoudheid.
Op zich helpt paracetamol niet tegen verkoudheid, alleen tegen de hoofdpijn.
Bij griep onderdrukt het de symptomen waaronder de koorts.
Nu is recentelijk weer eens vastgesteld dat matige koorts een ziekte versneld doet genezen, het sterk onderdrukken van matige koorts is dus eigenlijk niet goed.
Hoge koorts echter die bij griep op kan treden is echter niet goed, zeker wanneer het ouderen en verzwakte mensen betreft. De griepprik is daarom een goed idee.