ik heb chronische angst om kanker en andere enge ziektes te krijgen wat kan ik hier aandoen

ik heb al sinds enkele jaren angst aanvallen omdat ik denk dat ik kanker heb....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
6.1K

Antwoorden (4)

Ik zou genieten van het leven en aan goede dingen in het leven denken niet dat je ziektes krijgt. En dingen die je leuk vind moet je gaan doen dan weet je dat er heel veel in het leven zit en niet alleen nare ziektes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hypochondrie is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de somatoforme stoornissen.

Een andere naam voor de aandoening is ziektevrees. Wie aan hypochondrie lijdt, heeft een chronische preoccupatie of een overmatige angst om een ernstige lichamelijke ziekte te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt.

De persoon kan vaak de locatie, ernst en duur van de symptomen gedetailleerd aangeven, maar deze zijn door een arts niet als een duidelijk lichamelijk ziektebeeld te herkennen.

Als de patiënt daadwerkelijk een (lichte) ziekte heeft, interpreteert hij het ziektebeeld als veel ernstiger dan het in werkelijkheid is.

Als een arts de patiënt heeft onderzocht en de patiënt geruststelt, vreest de patiënt dat de arts de ware oorzaak niet heeft kunnen vinden.

Omdat de patiënt er sterk van overtuigd is dat er iets mis is, zijn behandeling en herstel vaak gecompliceerd.

Bij hypochondrie hoort het somatiseren; het verlichamelijken van emotionele klachten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet hypochondrie , ik heb het ook gehad maar ik gelukkig heel goed met mijn huisarts praten die heeft mij geholpen samen met een psycholoog en nu heb ik er geen last meer van , bij mij kwam het trouwens door een depressie , zoek hulp want het leven is veel te leuk voor zulke zorgen , ik wens je heel veel succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga alsjeblieft goeie fingen doen en lijstjes maken van positieve dingen waaraan je klunt denken... leer meditatie en visualiseren van die goede dingen, want als je teveel aan kanker gaat denken ga je jet juist eerder krijgen dan als je aan positieve dingen denkt. En denk en doorvoel vooral dat je gezond bentZeg en beleef elke dag, terwijl je in de spiegel kijkt, dat je gezond bent en zeg dat desnoods hardop tegen jezelf... Zeker nadat je de doemgedachte net hebt gehad is dat goed dat te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha kLunt... achja klinkt wel grappig ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grrrrrrrrrrrrrrr
ja ik kan ook in een deuk liggen om die woordspelingen. Er was hier laatst een vraag over orgasmes van vrouwen wat er ook bij een van de reacties zo'n hele gevatte :D
mijn humor :)