Wat betekent het, als een hiv drager moet starten met medicatie?

Een familielid heeft sinds 5 jaar hiv.
Na onderzoek heeft zijn specialist besloten, dat het tijd is geworden voor hem om te starten met medicijnen.
Wat zegt dit? Betekent het dat de ziekte is uitgebroken?
Of dat de weerstand is verminderd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp niet, waarom er de eerste 5 jaar geen medicatie is verstrekt. Of is dat niet nodig? Ben volstrekt ondeskundig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je raytje. Jammer dat het een reactie is en geen antwoord, anders had je van mij een plusje gehad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raytje bedankt!

Het beste antwoord

HIV is een virus dat het immuunsysteem aantast. Dit immuunsysteem bestaat uit een aantal verschillende cellen, waaronder de helper-T-cellen. Het HIV-virus vernietigt langzaam deze helper-T-cellen, zodat er steeds minder van deze cellen overblijven. Op een gegeven moment is er een punt bereikt waarop tot medicatie over wordt gegaan. Het aantal helper-T-cellen is dan zo weinig, dat het verstandig is om virusremmers te gaan gebruiken, omdat het lichaam zich anders niet meer goed kan verdedigen als er andere virussen het lichaam binnendringen.
Uw familielid is waarschijnlijk op dit punt aangekomen. Maar u hoeft niet te bezorgd te worden. Tegenwoordig zijn er zulke goede virusremmers dat je met een HIV-infectie erg oud kan worden en hoeft het ook niet over te gaan in AIDS (als het aantal helper-T-cellen onder een bepaalde waarde zijn gekomen). Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier kun je misschien wel wat mee!

http://www.pluspuntov.nl/Behandeling.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer een HIV geinfecteerde medicijnen krijgt betekend dat dat hij/zij een bepaalde load heeft in het lichaam. Men kan nog steeds geen AIDS genezen maar men kan de ziekte wel een (tijdelijk) halt toeroepen met de aidsremmers.
Het betelend dus dat de kwaliteit van leven voor de HIV geinfecteerde er op voor uit gaat

Toegevoegd na 50 seconden:
Wanneer hij medicatie krijgt.