Is een bloedsuiker van 0.69 te laag?

Ik was een tijdje terug flauwgevallen gebeurt wel vaker maar een ambulance was gebeld en mijn bloedsuiker was gemeten en hij was 0.69 maar is dat eigenlijk wel te laag en wat zijn de gevolgen daar nou van?

een jaar geleden
in: Ziekten
2.5K
tinus1969
een jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Je geeft er heen eenheden bij maar bloedsuiker is meestal 4-8 mmol/L. Ga met je huisarts praten.
tinus1969
een jaar geleden
Mag ik vragen wat je lengte en gewicht is? Volg je een dieet?
gabrielle
een jaar geleden
ik ben 157 cm en ik weeg 50 kg ik volg geen dieet eet wel gevarieerd
tinus1969
een jaar geleden
Des te meer reden om naar de huisarts te gaan.
Ritsuka
een jaar geleden
Ik zou dit bij de huisarts na laten kijken
VraagAntwoord66
een jaar geleden
0.69? Dan raak je in coma. Alles onder 1,5 is ontzettend gevaarlijk. Jij zat op de helft daarvan.
Pieterke
een jaar geleden
Is dit een Belgische waarde?
gabrielle
een jaar geleden
ik was in frankrijk toen het gebeurde ik was de volgende dag ook 45 minuten bewusteloos en ik stopte meerdere keren met ademen maar ik wordt niet serieus genomen door dokters hier
gabrielle
een jaar geleden
ik was die dag ook echt heel vaak flauwgevallen en twee keer met de ambulance mee genomen 1 keer met spoed en de volgende dag ook weer met spoed want in 3 uur bleef ik om de paar seconde wegvallen en elke keer dat ik bewusteloos was stopte mijn ademhaling.
tinus1969
een jaar geleden
Wanneer/hoe lang geleden was dit?
tinus1969
een jaar geleden
En na die keer in Frankrijk is dit niet meer gebeurd?
tinus1969
een jaar geleden
Hoe oud ben je?
gabrielle
een jaar geleden
het was net voor de zomer. en sinds dien is het nog best wel vaak gebeurd minimaal 50x ook vorige week nog op school de eerste keer was ik 25 minuten bewusteloos en daarna 45 minuten maar flauwvallen is best wel normaal voor mij ik heb het al sinds dat ik 4 ben maar nooit zo vaak of zo erg. ik ben 16 jaar oud
tinus1969
een jaar geleden
Met je vader of moeder naar de huisarts. En die moeten duidelijk maken dat het probleem echt is.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Ik kan mij niet voorstellen dat als je voor de zoveelste keer out gaat, dat je dan niet naar de dokter gaat om je glucose te laten prikken. Of dat je überhaupt zelf een glucosemeter aanschaft

Antwoorden (1)

0.69 is gevaarlijk laag. Dat betekent dat je cellen nagenoeg geen voeding meer krijgen, wat tot allerlei problemen leidt. Warrig, krachteloos en eventueel coma en tot slot een hartstilstand. Je hart is immers een krachtige spier, die continue voeding en zuurstof nodig heeft. Normaal ligt je suikerspiegel tussen 6 en 8, dat kan over de dag wat schommelen.
een jaar geleden