Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je je hartslag in je maag en buik voelen?

Recent heb ik mijn papa verloren aan een buikaneurysma. Sindsdien ben ik zeer angstig over de dingen die ik in mijn lichaam voel.

Is het normaal dat ik mijn hartslag in mijn maag/buik kan voelen? Als ik mijn hand erop leg. Ik weet dat dit een symptoom is van een aneurysma. Bedankt!

2 jaar geleden
in: Ziekten
31.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De meeste mensen met een aneurysma van de buikaorta ervaren geen symptomen. Vaak groeit een aneurysma langzaam en blijft het onopgemerkt. Veel aneurysma's bereiken nooit het punt waarop ze scheuren; andere worden heel snel groter.

Wanneer een aneurysma van de buikaorta groeit, kunnen u of uw arts een kloppend gevoel waarnemen in het midden van of onder in de buik; u kunt ook lage rugpijn of gevoeligheid op de borst ervaren. De meeste aneurysma's in de buik worden opgemerkt tijdens medische routineonderzoeken.
Dus normaal voel je je hartslag niet in je maag of buik.Als je ongerust bent laat je dan eens onderzoeken door een arts,als het een erfelijke zaak is wordt dit zeker serieus genomen.
(Lees meer...)
fremar
2 jaar geleden
Ja hoor dat kan.
Ik voel mijn leven lang al mijn hartslag in mijn buik wanneer ik rustig op bed ga liggen en mijn hand op mijn buik leg.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding