Kan ik hierdoor aids hebben?

Laatst had ik seks met mijn vriendin, maar er kwam nog bloed uit van haar ongesteldheid. Een half uurtje/uurtje hiervoor had ik me schaamhaar geschoren en was er een klein korstje op een plek waar het eventjes had gebloed. Nu kwam er tijdens de seks bloed op de plek waar ik me had geschoren. Kan dit kwaad en moet ik me zorgen maken?
*bloed van haar kwam op de plek waar ik me had geschoren

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Als jij weet dat zij HIV-besmet is dan gebruik je natuurlijk een goed condoom.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Maar dat helpt niet tegen bloed op bijvoorbeeld een bal. Hij kan moeilijk zijn hele kruis inpakken...

Antwoorden (2)

Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Als zij gezond is, is er niets aan de hand.
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Mag ik die min even verklaard zien?
LeonardN
3 jaar geleden
Voordat je antwoord klopt, moeten we er zeker van zijn dat de partner van de vrager geen HIV/AIDS heeft. Dat weten we niet.
Je antwoord is dus een aanname.
Abcde
3 jaar geleden
Van mij ook een min. Zonder beide getest te zijn en er zeker van te zijn dat er geen andere seksuele contacten zijn na de testen, kun je als je seksueel actief bent een ziekte als hiv oplopen. Hoe weet je zeker dat je partner geen andere seksuele contacten heeft? Op zich klopt je antwoord wel, als beide gezond zijn hoef je niet bang te zijn, maar je kunt alleen vertrouwen op jezelf wat dat betreft.
LeonardN
3 jaar geleden
@Ivana Makkelijker is het als je de vraag herschrijft naar: Gisteren heb ik anale seks gehad met een andere promiscue homoseksuele man die heroine spuit. Kan ik hierdoor HIV/AIDS hebben opgelopen?
(En dan hetzelfde antwoord geeft)
"Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Als hij gezond is, is er niets aan de hand." Dan kan je zeggen dat de kans dat een heroïnegebruiker is en of promiscue homoseksuele man een grotere kans heeft op HIV, maar die kans is er ook voor de partner van de vrager. ALS je seksueel partner geen ziektes heeft (en dus geen SOA's heeft) is er natuurlijk niets aan de hand. Dat is een open deur in trappen.
Het eerste antwoord klopt niet. De vrager weet niet of zij geen HIV heeft, anders zou hij het waarschijnlijk niet vragen. En dan nog: iemand kan altijd besmet zijn, en het niet weten of niet vertellen. Als je zonder condoom vrijt kun je altijd besmet raken met een SOA. En contact met bloed / open wondjes is nog riskanter.
Trouwens: HIV is het virus wat je over kunt dragen, AIDS de ziekte die je ervan kunt krijgen. Daarnaast kun je natuurlijk andere geslachtsziekten oplopen.
Dus: veel plezier, - maar vrij wel met de nodige voorzorgen!
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Ik zal wel uit een andere eeuw afkomstig zijn. :)
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Huh, de 19e eeuw, of de 21ste? ;-)