perongeluk rouge/blush ingeslikt is dit schadelijk?

moet ik contact opnemen met de huisarts?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
2K
crispy
9 jaar geleden
indien compleet met verpakking: ja dan moet je naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee de inhoud ?
zondag
9 jaar geleden
Hoeveel dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het niet giftig is als je dit eenmalig per ongeluk een beetje binnenkrijgt. Drink flink wat water, zodat alles goed door kan spoelen.
Je zou misschien wat misselijk kunnen worden, dat is niet erg. Als het zo erg wordt dat je over moet geven, ben je de troep misschien gelijk wel kwijt.
Als je echt andere (on)gezondheidsverschijnselen opmerkt, zou je je huisarts kunnen bellen. Of de weekendarts.

Antwoorden (2)

Nee hoor, daar hoef je niet voor naar de dokter. Ik denk dat je gewoon iets op je vingers had zitten, of dat een beetje ergens op gevallen is wat je toen in je mond hebt gestoken. Dat overkomt iedereen wel eens, Make up is niet giftig, alleen als je het hele doosje leeg eet zou je misschien misselijk kunnen worden, maar dat is ook niet zeker want ik denk niet dat iemand dat ooit uitgeprobeerd heeft
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd antwoord"Ik denk dat je gewoon iets op je vingers had zitten, of dat een beetje ergens op gevallen is wat je toen in je mond hebt gestoken" Waarop baseer je dit??
Zie bij de reactie's
anneliez
9 jaar geleden
uit de reactie maak ik niet op dat ze een hele verpakking op heeft gegeten, en uit de vraag ook niet hoeveel ze binnen heeft gekregen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De min slaat nergens op, Is gewoon een goed antwoord! Wat zou er mis zijn met dit antwoord?
In rouge en blusher zitten vaak giftige stoffen. Ze zijn echter niet meteen giftig bij inslikken. Ik heb een stuk hierover gevonden in de Engelse daily mail van 22 november 2014.

Voor degenen die het stuk willen lezen is hieronder het uitgebreide Adres. Het zegt dat bij rattenproeven gevonden is dat inhalering van make-up poeder er vaker longziektes bij de ratten gevonden zijn.

Bij inslikken van make-up poeder is er geen direct gevaar. Je hoeft dus niet meteen actie te ondernemen.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1132810/Is-make-killing-There-deadly-poisons-lurking-handbag.html#ixzz3Jn49cSxZ
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook