wat is de moeilijkste drug om van af te kicken?

Ben benieuwd welke drug het moeilijkst is om van af te kicken met de meeste ontwenningsverschijnselen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
3.2K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik had verwacht Crystal Meth...

Antwoorden (4)

Lichamelijk gezien is dat volgens mij heroïne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope, klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het goede antwoord dan wel?;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn antwoord.
Nicotine is gemiddeld genomen een zeer moeilijk middel om vanaf te komen: je bent er heel snel verslaafd aan, de lichamelijke afkick duurt een week of twee maar de mentale veel langer, voor sommige mensen levenslang.
Een ander berucht middel is 'krokodil', een doehetzelfmiddel uit Rusland ("Krokodil is de gebruikelijke aanduiding voor huisgemaakte ongezuiverde desomorfine. Het is een harddrug die als goedkoop vervangmiddel voor heroïne door zijn verwoestende effect veel slachtoffers eist. Krokodil is relatief eenvoudig te maken met codeïne, fosfor uit luciferkoppen, benzine en jodium." http://nl.wikipedia.org/wiki/Krokodil_%28drug%29 - het heet krokodil omdat het gebruik leidt tot complete verrotting van de weefsels waar het geïnjecteerd wordt - foto's genoeg te vinden op het net, alleen voor wie een sterke maag heeft).
Ook methamfetamine ('crystal meth') schijnt een rotmiddel te zijn om van af te kicken. Populair in de VS en ook hier in opkomst, want ook weer: vrij goedkoop en eenvoudig te maken. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Methamfetamine )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens Dr Drew (celeberty rehab) zijn dat pijnstillers. Het zelf ervan afkicken is lastig want je bent er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd. Maar het afkickproces bij pijnstillers is ook heel moeilijk (te zien bij die show)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heroïne zoiezo niet, dan zou dat methadon moeten zijn. (heroine is het lichamelijke na een dag of 8 weg voorbij, met methadon kan dat makkelijk een maand of 2, 3 duren)
Maar afkicken van alcohol kan psychoses veroorzaken en afkicken van medicatie kan ook lang duren.
Dus eigenlijk is het niet echt te vergelijken, wat is erger jeuk of pijn?
Het is allemaal niet prettig zeg maar.