Wat is er aan de hand als iemand in slaap/coma valt midden in de disco door alcohol?(geen comazuipen)

Er is iemand die altijd in slaap valt met uitgaan door alcoholgebruik, terwijl ze niet veel meer op heeft als de rest. Kan dit te maken hebben met een proces in de hersenen ofzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (3)

Weet je zeker dat ze geen drugs had ingenomen?
Want zoals je weet zijn alcohol en drugs geen goede combinatie, kan coma veroorzaken en de dood tot gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste is de maatstaf voor verantwoord alcoholgebruik voor iedereen verschillend. Het heeft o.a. te maken met lichaamsgewicht en lengte, maar dat zegt niet alles.

Feit is dat je van alcohol moe wordt, je lichaam moet namelijk energie inzetten om alcohol, dat giftig is voor je lijf, af te breken in je lever.

Bij sommige mensen is hiervoor dusdanig veel energie nodig, dat ze in slaap vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alcohol heeft op iedereen een andere uitwerking, de een heeft de volgende dag een kater na drie biertjes/wijntjes/cocktails, de ander pas na vijf of zes.
Wat ook gebeurd kan zijn is dat iemand iets in het drankje van die persoon heeft gedaan, slaappillen, aspirine of drugs. Meestal geeft medicatie in combinatie met drugs of medicijnen een hele slechte uitwerking, met in ernstige gevallen de dood tot gevolg. Houd dus altijd je drankje in de gaten!