Hoe kun je je beschermen tegen röntgen-signalen?

Hallo,

in 2010 heb ik een nekfractuur opgelopen waardoor ik op een jaar tijd 4 of 5 keer een CT-scan heb gehad voor verder onderzoek, gelukkig nu helemaal genezen van mijn nek maar nu kamp ik met rug-klachten en moet binnenkort opnieuw een CT-scan laten maken; zijn er bepaalde (voedings)middelen waar men zich mee kan beschermen tegen röntgen-signalen?

Heeft het zin om extra anti-oxidanten te gaan innemen?

Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Ritsuka
11 jaar geleden
iets tegen tegen rontgenstralen?
maar als je iets zou eten wat dan helpt (naar mijn weten is dat er niet), dan kunnen ze toch geen foto maken?

Antwoorden (1)

Je kunt aangeven bij je arts dat je al een aantal keren een scan hebt gehad. Moderne CT scanners produceren een zeer lage dosis rontgen zodat je je niet al te snel zorgen hoeft te maken.

Als het goed is wordt nu ook een ander deel van je lichaam bestraald, dat scheelt ook weer.

Anti-oxydanten doen waarschijnlijk meer kwaad dan goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo "Anti-oxydanten doen waarschijnlijk meer kwaad dan goed." ????? :/