Ik heb nu al hooikoorts kan dat..?

Volgens mij heb ik last van hooikoorts omdat ik moet steeds niezen en mijn ogen tranen/irriteren kan dat nu al ..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
mijn broer heeft er ook al weer last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er al last van sinds de eerste dag dat ze zon scheen.. en helaas nog steeds. Je bent er echt niet vroeg bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook al dik 3 weken last van...

Het beste antwoord

Volgens Hooikoorts.com hebben demeeste mensen hebben last van hooikoorts in de maanden april tot en met augustus. Veruit de meeste mensen hebben nog steeds last van grassen. Nog volgens de website zijn Niesaanvallen, tranende en jeukende ogen de meest gehoorde symptomen.

Je kan ook al in februari en maart lasthebben van hooikoorts ( boomstuifmeel)

Check de kalender
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt ik vond het al raar omdat ik vorige jaar niet zo snel last had van hooikoorts

Andere antwoorden (5)

Ja, dat is goed mogelijk. Dankzij het warme weer worden er flink wat pollen geproduceerd. De berk produceert momenteel veel sterk allergene pollen.
Amadea
13 jaar geleden
Hooikoorts kan het gehele jaar aanwezig zijn.. Elk seizoen heeft bloeiers dus ook allergieen.. Ikzelf heb soms in het verre najaar last. Behalve met vorst..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja hoor, ik heb er al zeker een maand last van, maar de afgelopen dagen spant het de kroon, top tijd voor hooikoortspatienten!
De graspollen en berkenpollen zijn er vaak het vroegste bij, dus waarschijnlijk ben je hier ook gevoelig voor. Zorg ervoor dat je genoeg medicatie in huis hebt om de dag nog een beetje te doen te maken. Want bij mij is het zo, dat zonder medicijnen, een dag als nu elke dag een griepgevoel meebrengt, en dat zeker tot september.
Zoek voor jezelf uit wat het beste werkt, ieder persoon is anders. Bij mij werkt een goed dieet en een combinatie van medicijnen het beste.
Wil je meer info over mijn dieet en medicijnen, laat het dan maar weten, maar wat voor mij goed werkt kan bij jou helemaal geen verbetering geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik alleen tabletjes, werkt ook goed. En een zonnebril, het helpt echt, hoe ongeloofwaardig het klinkt, het is zo.
Toen halverwege januari de elzen en hazelaars begonnen te bloeien is ook het hooikoortsseizoen begonnen.
Zelf ben ik allergisch voor boompollen, dus dat jij er nu "pas" last van krijgt is dan nog een geluk bij een ongeluk. Deze tijd is echt niet leuk voor hooikoortspatiënten i.v.m. de droge lucht en vooral de bloeiende berken. Maar wees gerust, ooit is het ook weer voorbij al kan dat nog wel even duren. In het ergste geval duurt het tot november. ;-)
Laten we maar hopen op een lekker verfrissend lentebuitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikoorts is eigenlijk geen goede naam. Het suggereert dan je alleen klachten van hooi (gras) krijgt.Je kunt nl ook hooikoorts klachten krijgen als je allergisch bent voor bv honden of katten, van huisstofmijt kun je ook klachten van neus en ogen krijgen.