Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik ken iemand met erge anorexia. Haar ouders weten het maar ik heb het idee dat ze niet veel er aan doen. Wat to do?

Ze heeft het al ongeveer 2 jaar. Ze is nu super mager. Haar ouders zijn artsen en weten het maar ik heb het idee dat ze dus niet veel doen. Ze willen haar niks forceren, maar ik weet wat er kan gebeuren....straks ligt ze in het ziekenhuis omdat ze te laat zijn. Ik weet dat het niet mijn zaken zijn en me er niet mee moet bemoeien maar ik ben in omgeving geweest waar meerderen meisjes in het ziekenhuis zijn belandt door een eetstoornis. Wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt niets doen. Deze ziekte is zo ingrijpend en moet door de persoon zelf worden overwonnen. Als ze geen hulp aanneemt kan je ook niet dwingen. De ouders zullen het er zelf al moeilijk genoeg mee hebben en beslist weten wat de te volgen route is. Ze zullen haar echt niet laten vallen, maar soms heb je er als ouders geen grip op en moet je lijdelijk toezien. Jij kunt niets doen, al zou je dat nog zo graag willen. En denk vooral niet slecht over de ouders van het meisje, voordat je de pijn in hun hart hebt leren kennen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100