kan (veel) groene thee een negatieve invloed hebben op het ontstaan van een jichtaanval?

jicht en groene thee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (2)

Nee, er is geen verband te leggen tussen groene thee en jicht. Behalve de cafeïne (theïne) die er in zit, waardoor je het zou kunnen vergelijken met koffie. Uit een analyse van onderzoeksgegevens is namelijk gebleken dat koffie de kans op jicht verkleint. Mensen die 4 of 5 koppen koffie per dag drinken lijken daarmee het jichtrisico met 40% te verminderen. Dus een rekensom hoeveel groene thee ongeveer de hoeveelheid cafeïne van 4 of 5 koppen koffie bevat is wellicht een aanbeveling.
Alcoholische dranken daarentegen vergroten de kans op jicht aanzienlijk, behalve wijn.
Het risico op de pijnlijke gewrichtsaandoening blijkt het meest af te nemen door een hoge inname van vitamine C.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, groene thee is licht basisch

Je kunt een zuur base dieet kunnen overwegen

Heb je diabetes II?