Wat is er in het ziekenhuis in Rotterdam gebeurt?

Ik las vandaag in de krant dat de bacterie die is gesignaleerd is in een rotterdams ziekenhuis waarschijnlijk niet word uitgespeid. Wat is dat dan voor ziekte/bacterie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

In de afgelopen periode is het Maasstad Ziekenhuis geconfronteerd met een epidemie van multiresistente bacteriën. Die epidemie wordt aangepakt in samenwerking met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMCU).

Het Maasstad Ziekenhuis is - na een periode van intensief onderzoek in samenwerking met het RIVM/UMCU- op het punt gekomen dat de verspreiding van de multiresistente bacterie in kaart wordt gebracht en maatregelen worden genomen om de multiresistente bacterie verder te beheersen.

Het Maasstad Ziekenhuis heeft er alle vertrouwen in dat door de huidige aanpak de multiresistente bacterie beteugeld wordt. e weten nu welke patiënt drager is van de bacterie en met wie die persoon op één kamer heeft gelegen. Dit biedt ons inzicht in die patiënten die potentiële dragers zijn van de multiresistente bacterie. Het gaat hier op dit moment om 1824 patiënten. Al deze mensen worden hiervoor persoonlijk door ons benaderd.

Voor meer info;zie bron