Hoe kun je zo snel mogelijk van griep afkomen? Auw, keelpijn. Ik ben zielig...

13 jaar geleden
in: Ziekten
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
keelpijn is nog geen griep
Snuffel
13 jaar geleden
Dank je Colconbri. Monteur, okee, ik dacht griep heerst dus dat is het. Is keelpijn soms ook iets anders of is het puur en alleen keelpijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Algehele malaise. Je gewoon K voelen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ohohoh, je bent zo zielig... Jaja, gewoon een beetje keelpijn en een gevoel van algehele malaise, toch? Als je daar zo over inzit, ben je vast een man. Ik zou zeggen: gedraag je als een vrouw en zeur niet over een klein ongemak!
Snuffel
13 jaar geleden
Haha, dat zou je inderdaad denken, maar ik ben een vrouw. Tja, wellicht moet ik me niet zo aanstellen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oeps... Misschien veel mannelijke trekjes? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Snuffel graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...ben ik momenteel ook ;auw!echt zielig hé xD !

Het beste antwoord

Rust nemen en af en toe een paracetamol (max 6 pd).
Verder je gewoon lekker laten verwennen, aangezien je behoorlijk zielig bent!!

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Dank je, ja ik ben echt superzielig. Paracetamol is geloof ik ontstekingsremmend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, paracetamol niet. Ibuprofen wel. Pas daar wel mee op, want veel gebruik daarvan is schadelijk voor de maag.
Probeer maar eerst paracetamol.

Andere antwoorden (5)

Er zijn bij de apotheek 'bolletjes' te krijgen. Ze hebben een hele gekke, lange naam en helpen je eigen afweer te versterken. Die werken bij mij altijd goed (Ik geloof er dan ook in.. Wie weet. PLacebo effect).

Daarnaast goed salpen veel drinken en fruit eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een zere keel dit kun je verminderen door bijvoorbeeld te gorgelen met zeezout. Zeezout werkt namelijk ontstekingsremmend en in combinatie met salie kun je de keelpijn zelfs tijdelijk wegnemen. Probeer eens een van deze twee varianten.
Gorgelen met zout water: los één theelepel zeezout op in een glas warm water en gorgel vier keer per dag.

Drink veel water, Water helpt namelijk afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen.

Extra vitaminen dus goed fruit eten.

Gemberthee: dit recept helpt tegen keelpijn, verstopte neus en koude rillingen.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Dank je!
Keelpijn alleen is nog geen griep. Als je echt griep hebt duik je lekker je bed in, uitzieken, je laten verwennen en indien nodig af en toe een tabletje, maar dat is meestal niet eens nodig. Vergeet vooral niet om voldoende te drinken, want door koorts kun je vocht verliezen.
Overigens: Van harte beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 3 weken lang keelpijn gehad. Alleen met slikken hoor. Ging vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griep is meer dan alleen keelpijn, als je alleen keelpijn hebt heb je zeker weten geen griep (griep slaat ineens toe met koude rillingen door plotselinge hoge koorts, spierpijn, lamlendigheid, keelpijn, hoesten, koppijn).

Ook kun je niet 'snel' van griep afkomen, die moet je uitzieken. Bij alleen keelpijn helpt het de keel te verzachten door wat meer te drinken of op snoepjes of dropjes te zuigen, en dingen als kamillethee en honing kunnen ook helpen.

Hoe dan ook: beterschap!