Dit bestaat zeker. :)
Oogmigraine (migraine ophthalmique) ontstaat door optredende vaatspasmen in de bloedvaten van het gedeelte van de hersenen die met het zien te maken hebben. Dit kan leiden tot de klachten die je ervaart, maar soms ook tot heftige hoofdpijn. De medische behandeling komt op hetzelfde neer als bij gewone migraine. Bij het onderzoek wordt gekeken naar mogelijke factoren die de verstoorde doorbloeding van de hersenen kunnen veroorzaken. Zo wordt vaak een verstoringen in de beweeglijkheid van de bovenste en onderste nekwervels en van de schedel gevonden. Deze problemen kunnen via afname van de doorbloeding en afknellen van zenuwen naar het hoofd leiden tot hoofdpijn en migraine. Het manueel losmaken van vastzittende wervels leidt vervolgens vaak tot afnemen en soms tot verdwijnen van de klachten. Een osteopaat kan je wellicht helpen met het losmaken van de wervels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen oogmigraine maar wel migraine die pijn aan het oog geeft. Focale migraine met eenzijdig steken, roodheid van witte oogvlies eenzijdig en een loopneus eenzijdig. Migraine geeft ook lichtgevoeligheid. Kun je je herkennen in het bovenstaande?
Beterschap