Dit is niet wetenschappelijk vastgesteld dat je daardoor meer kans kan krijgen op kanker door te bijten op je wang en je daarop rookt.
Uiteraard roken veroorzaakt kanker, 80 % van de rokers zullen ooit te maken krijgen met ziekte, die zullen gaan van bloed en vaatziekte tot hartziekte en in de meeste gevallen kanker. Niet alleen Longkanker en keelkanker krijg je van het roken maar ook leukemie en andere bloedziektes.
Sigaretten bevatten stoffen die zeer kanker verwekkend zijn.
Wat ik nu zeg klinkt misschien hard maar is de waarheid. Eigenlijk is een sigaret roken het zelfde als zelfmoord plegen. Je weet dat het niet goed is en toch doe je het.
Ik zelf ben gestopt met roken op de dag dat ik wist dat ik
doodziek was en dood ging gaan, die dag ben ik toch gestopt en nooit meer herbegonnen, heb moeten vechten om te overleven en een stamceltransplantatie achter de rug nu. Dit wens ik niemand toe.
Zorg voor je lichaam, heel belangrijk want als die zegt het is gedaan , dan is het ook gedaan.
Er zijn verschillende manieren om te stoppen zoals nicotine pleisters , of kauwgommen enz, ook je hebt het elektronisch roken. IK hoop dat je zal stoppen in de toekomst voor het te laat is.
Groeten Ritchie