Wat helpt het beste tegen griep?

Ik heb griep en vrijdag is er een groot feest waar ik naartoe MOET. Wat helpt het beste om snel beter te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, griep moet je gewoon uitzieken. Als je te snel weer je "gewone" leefritme oppakt loop je de kans dat je herstel veel langer duurt. Doe het gewoon rustig aan.
amigo
13 jaar geleden
en, als je nog echt zwaar griep hebt zijn de andere feestgangers vast niet blij als je daar anderen aan loopt te steken

Antwoorden (10)

Vooral rust en gewoon gezond eten.
Extra vitamines en homeopatische middeltjes hebben niet of nauwelijks zin.
13 jaar geleden
Vitamine c bruistablet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam warm houden; dat doe je om het virus te doden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met medicinale stro rum (80%) en honing. Verder gewoon lekker diep onder de wol kruipen. En wel goed en gezond eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippensoep heeft een helende werking.
Daarnaast veel fruit en gewoon rust nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je MOET helemaal niets. Maar het is vroeg genoeg. Blijf in bed, zweet het uit, drink veel warme drank (thee enzo), en veel rust. Meer kan je niet doen. Vrijdag zal je nog slap zijn maar dan is het meest heftige er wel vanaf. Houd je wel rustig op het feest en als het even kan: probeer dan niet de hele tijd te gaan. Als je nl te hard van stapel loopt, kun je nog maanden doorsukkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Uitzweten helpt niet, en is bij kleine kinderen zelfs gevaarlijk.
Hot coldrex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel warm citroensapwater drinken met honing erin en je warm induffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker in je warme bedje blijven liggen dan ziek je het snelste uit boekje er bij of tv kijken en veel slapen beterschap gewenst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griep heeft zijn tijd nodig , een griep is een virus en deze moeten eerst allemaal uitgeschakeld worden vanaf dit is gebeurt wordt je beetje bij beetje weer beter. Veel rusten en elke dag minstens 3 stukken fruit eten zal al heel wat helpen.