Is wondroos dodelijk?

een persoon die wondroos heeft (zwaar)
kan diet oplopen tot een dodelijke situatie waarbij een persoon tot overlijden kan komen

ik vraag deze vraag ivm met iemand die iemand kent en die wil ik gerust stellen we graag de waarheid ookal is hij hard

gr gideon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
25.4K

Het beste antwoord

Ik snap wel waar de angst vandaan komt, niet behandelde wondroos kan bloedvergiftiging veroorzaken, wat, ook weer als het niet behandeld wordt eventueel dodelijk kan zijn.
Ik zou zeker de angst met de behandeld arts bespreken, die kan goed inschatten hoe groot de kans is op bloedvergiftiging en waar men op letten moet.
Wondroos zal vaak behandeld worden met anti biotica, hierdoor is de kans klein dat er bacteriën in de bloedbaan komen die evt bloed vergiftiging kunnen veroorzaken.
Dus een goede behandeling en controle zijn wel belangrijk bij wondroos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb in het verleden 2 maal wondroos gehad, het is een Streptococcus bacterie infectie in de huid.
Als je er op tijd bij bent met een juiste antibiotica dan ben je er binnen een paar weken helemaal vanaf. het risico is als je te lang wacht je een bloedvergiftiging kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ons dorp was een ondernemer, die met damwand loodsen bouwde, in zijn werkplaats had hij zijn been gestoten, even verband er om heen en door gaan.
Na enkele dagen kreeg hij er een infectie bij en veel pijn en moest er mee naar het ziekenhuis.
Die zelfde week was hij er aan overleden, was rond de 35 jaar, dus zeker niet oud.
Met een tijdige behandeling is het uitstekend te genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar die infectie hoeft niet perse wondroos te zijn geweest natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is wel zo, maar het verloop van het ongeval lijkt er sprekend op,hij is aan bloedvergiftiging overleden.
Jedidja
6 jaar geleden
Misschien sloeg de antibiotica niet aan bij deze meneer? Dat komt al vaker voor, doordat boeren hun beesten preventief antibiotica geven en dit in het vlees en de melk terecht komt....
Het is erg vervelend maar zo dodelijk is het niet. De bacterie is goed te behandelen met antibiotica. Bij wondroos op meer risicovolle plaatsen zoals bv. in het gezicht word je in het ziekenhuis opgenomen en moet je antibiotica via een infuus krijgen.