Hoe kan je het beste geld inzamelen voor iemand die ernstig ziek is?

Een vriendin van mij haar vriend heeft een hersentumor. In nederland is hij uit behandeld, maar er is in Duitsland nog een methode die bij hem aan zou kunnen slaan.
Alleen wordt dit niet vergoed en kost het ongeveer 38000 euro. Wij kunnen wel wat geven maar niet heel veel.
Dus hoe kun je binnen kort termijn zoveel mogelijk mensen bereiken en geld inzamelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
3.5K

Antwoorden (8)

1. Ga langs de deuren
2. Ga langs familie en vrienden
3. Organiseer een (voetbal)toernooi waar je 5 euro entree geld moet betalen. De opbrengst gaat naar het goede doel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook een loterij kunnen organiseren (als dat tenminste juridisch geen problemen oplevert). Gewoon leuke dingen verloten voor jouw goede doel. Bak een taart, vraag gratis dingen in winkels, etc., zodat je aan prijzen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf bekende Nederlandse zangers aan en vraag of ze een benefietavond willen doen. Vaak zijn die mensen daar wel voor te vinden voor iemand die zo ziek is.

Schakel de media in, schrijf en bel naar kranten, tijdschriften, TV zenders.... Hang overal flyers om vrijwilligers te vinden. Het is een grote som geld, daar is een heleboel organisatie voor nodig en veel mensen die een handje willen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onderstaande site vind je wat voorbeelden (de Eline van de vioolkofferhangers is mijn dochter, en ze heeft ook meegespeeld op de cd die is verkocht)
Het is wel heel veel geld, je zult hiervoor ook anderen moeten inschakelen, vele kleintjes maken een grote.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
330 euro! Wat knap van je dochter!
Leuke hangers die ze maakt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook best een beetje trots :-)
http://krummeline.blogspot.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow! Heeft ze nog een eigen site ook. Wat een creatief schatje! Je mag terecht trots zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glim! :-)
boven staande.. en probeer je werk of school
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk inderdaad gewoon langs de deuren enzo wat al gezecht is maar ik wil even zeggen dat het wel heel mooi is wat je (probeert te doen) doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzin een goede actie en benader alle lokale krantjes. Die zitten vaak verlegen om goed nieuws en zullen graag aandacht aan jullie zaak besteden. Mensen in het dorp/de stad lezen die dingen ook meestal en dat is meteen je doelgroep om op de actie te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een gesponsorde fietstoer te organiseren .
Of zoals de supporters van fc twente hebben door een grote actie op touw te zetten en petten en sjaaltjes te verkopen voor een ziek meisje uit de omgeving met kanker en die moet naar amerika voor een behandeling .