Wat verklaart het staren van mijn ogen en mijn mond stijfheid na een overdosis?

Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik een overdosis heb ingenomen van amisulpride (antipsychoticum). 30x100mg. Na 2u begon ik me slap te voelen maar nog niet misselijk maar ik begon wel te beven. Ik moest van zo n vies actieve houtskool drinken met cola een hele fles vol. Echt niet lekker. Daarna werd mijn hart gecontroleere en kreeg ik een infuus. Ik werd dan opgenomen in het ziekenhuis ter controle. Ik lag bij intensieve zorgen en mijn hart en bloeddruk werd gecontroleerd maar na een paar uur later die avond begonnen mijn ogen heel raar te doen mijn ogen werden heel lam en rolden altijd naar boven en ik staarde constant en het was heel moeilijk om mezelf in controle te houden en naar iets anders te kijken. Ik werd er zelfs misselijk van om naar boven te kijken en moest 2x overgeven .Ik was in paniek waardoor ik hevig begon te beven en hard te zweten. Zo was dat hele nacht en ik kon niet slapen. Omdat ik mijn ogen moeilijk kon dichtdoen omdat ze hevig beginnen te draaien kon ik ze niet toedoen. De dag nadien was het erger geworden staren was erger geworden ik werd naar een gewone kamer gebracht naar neurologie. Ik moest naar de EEG en daar was het erg mijn mond begon te vervormen en te verstijven en kon het niet onder controle houden. Weet er iemand wat ik allemaal had en hoe dit komt? Volgens de dokters waren dat spieren in mijn ogen dat vertraagd is geworden door die medicatie..

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar na dag 3 begon alles terug normaal te worden..staren was weg en ik genas.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
1.9K
Amadea
7 jaar geleden
Maakt het uit hoe dat kwam? Het lijkt mij vele malen belangrijker om te weten dat je dit dus nooit weer moet doen?
Erna55
7 jaar geleden
Het kwam dus door je overdosis.
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt 30 pillen geslikt.
fremar
7 jaar geleden
zou mij meer zorgen maken om de oorzaak van dit alles
Erna55
7 jaar geleden
Heb je vanuit het ziekenhuis wel begeleiding gekregen ?
Of ben je nog steeds in contact met een behandelaar ?
Zonjet, neem dan contact op met je behandelaar.

Het beste antwoord

Je hebt jezelf natuurlijk flink vergiftigd. Dat alleen al vind je lichaam niet zo leuk.
Maar de verschijnselen die je beschrijft, zijn eigenlijk vooral wat men noemt extrapiramidale verschijnselen die je als (bij)werking van atypische antipsychotica kunt krijgen.

Extrapiramidale verschijnselen zijn effecten op de hersendelen die verantwoordelijk zijn voor de motoriek, en hebben dus van alles met verkeerde spierspanning te maken. En afhankelijk van welke spier - bij een overdosis vermoedelijk allemaal - raar gaat doen, kun je dergelijke krampen en verslappingen krijgen. Zoals rollen met de ogen en spasmen en krampen. Maar ook hartritmestoornissen en ontregeling van de lichaamstemperatuur kunnen voorkomen.

Gelukkig zijn die effecten wel omkeerbaar,en verdwijnen ze als het middel uit je lichaam verdwenen is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echt super hard bedankt! Nu weet ik wat er met me duidelijk aan de hand was ik herken mezelf in al die symptomen. Dank u
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan , en blij dat het niet ernstiger is.