Ik heb een maand geleden gezoend met iemand die pfeiffer heeft, hoe groot is de kans dat ik het ook heb en waar kan ik me laten testen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.1K

Het beste antwoord

Er is altijd kans dat je besmet bent, maar het is ook mogelijk dat je het als kind al gehad hebt. Dan kan je de ziekte van Pfeiffer niet meer krijgen. Je kan het laten testen bij de huisarts door middel van een bloedprik.

Kusjesziekte, klierkoorts, mononucleosis infectiosa of Ziekte van Pfeiffer, het zijn allemaal namen voor dezelfde ziekte die meestal wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr-virus.

De meeste mensen worden als kind besmet, tussen 1 en 4 jaar. De infectie verloopt dan over het algemeen zonder symptomen - kinderen worden hoogstens een beetje hangerig. Wie als kind besmet is, is in de regel voor de rest van zijn leven beschermd tegen de ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Veel mensen hebben Pfeiffer al gehad maasr hebben hier niks van gemerkt. Dus niet iedereen wordt echt moe.

De kans bestaat dus ook dat jij al pfeiffer hebt gehad en nu dus immuun bent voor pfeiffer.

Voor de zekerheid zou ik langs een dokter gaan, die kan het testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het krijgen maar de kans is klein maar ik zou wel ff langs een dokter gaan ofsow
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan 90% van de mensen heeft het 'Pfeifferbeestje' in zijn mond/keel. Het slaat pas toe als je weerstand verminderd is. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken om die kus, maar eerder om je weerstand. Voldoende slapen dus en gezond eten en drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk heb je dat de kans is niet klein maar te groot dat je het niet hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pffff, neem nog 'n slok...