Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel vrouwen gaan er dood aan borstkanker?

Ik heb net te horen gekregen dat mijn oma borstkanker heeft. Nu ben ik benieuwd hoe veel procent van de vrouwen die dit hebben er aan overlijden!

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te veel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar deze getallen zeggen niks over de situatie van joun oma hoor! Ieder ziekte beeld en elk lichaam is anders!
Blijf positief, en onthoud dat borstkanker tegenwoordig erg goed te behandelen is. Sterkte!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Per jaar overlijden 3300 vrouwen aan borstkanker.
Maar overlevingskansen zijn ook groot.
Hieronder vindt je cijfers over borstkanker.
http://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoeknaarkanker/onderwerpen/borstkanker/feiten-cijfers/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel vrouwen overlijden aan borstkanker is zomaar te zeggen. Het hangt van veel factoren af, zoals wat voor soort borstkanker het is, in welk stadium het ontdekt is, welke behandeling er voor is, wat de leeftijd van de vrouw is, of de kanker hormoongevoelig is, etc. In het algemeen kun je wel zeggen dat hoe vroeger de kanker ontdekt wordt, hoe groter de kans dat het afdoende behandeld kan worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel natuurlijk: hoeveel vrouwen aan borstkanker overlijden is niet zomaar te zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat statistieken op een rij, de laatste is de belangrijkste voor jou:

In 2003 kregen circa 12.500 vrouwen (en 71 mannen) borstkanker;

1 op de 9 vrouwen kreeg te maken met borstkanker. Vanaf de leeftijd van 30 jaar (dit gaat door tot na de 75 jaar) is borstkanker de meest voorkomende kanker bij vrouwen.

33% van alle kanker bij vrouwen betreft borstkanker.

24% van alle borstkanker bij vrouwen (in 2003) betrof vrouwen jonger dan 50.

Overleving na 5 jaar ligt op 85%, indien de kanker beperkt is tot de borst, ligt hij op 90-100%.

Meer lezen? Zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld sterven er 3.000 vrouwen aan borstkanker per jaar...

Veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding