Welk insect kan dat zijn?

Ik ben een paar maanden geleden gestoken geweest door een insect ofzo. Het deed verschrikkelijk veel pijn. De wonde is goed verzorgd geweest maar na een paar dagen was mijn arm overal dik geworden. Ik heb antibiotica en ontstekingsremmers van de dokter gekregen. Ik ben normaal gezien niet allergische van beten endergelijke. Weet er iemand toevallig wat het kan zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
Poet
9 jaar geleden
Misschien wondroos? Dat is een bacteriële infectie en kan in principe door elke beschadiging van de huid ontstaan. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/45696-erysipelas-wondroos-of-belroos.html
https://www.thuisarts.nl/wondroos/ik-heb-wondroos
Amadea
9 jaar geleden
Misschien geen insect, maar berenklauw waar je tegenaan gelopen bent?
Poet
9 jaar geleden
@Amadea Maar dan zou er toch geen wondje zijn?
Amadea
9 jaar geleden
Het ziet er uit als een brandwond. Vraagsteller heeft het over een wonde, dat kan dus best.

Antwoorden (1)

Een paar maanden geleden was het zomer. Dus misschien een daas? Die bijt (steekt dus niet) en geeft wel vaker bacteriële infecties.