Jaa door een virus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, door bijvoorbeeld uit iemands glas te drinken.
13 jaar geleden
Als je zoent met iemand die Pfeiffer heeft, kun jij het ook krijgen. Dit komt doordat het virus in zijn speeksel zit. Zo kun je ook op andere manieren waarbij je in contact komt met het speeksel van iemand met Pfeiffer, Pfeiffer krijgen.
Voorbeelden; aan een lolly likken waar diegene ook aan heeft gelikt, uit het glas drinken van diegene, aan een envelop likken waar diegene ook aan heeft gelikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ziekte van Pfeiffer wordt door een virus veroorzaakt dat aanwezig is in het speeksel. Dat is het Epstein- Barr virus. Je kunt het al oplopen door te zoenen met iemand die drager is van het virus, door uit hetzelfde glas te driken, door van hetzelfde bestek te eten en door het aanhoesten van zo'n persoon enz.
Het ka zo zijn dat je dagelijks met iemand om gaat die het virus bij zich draait en het zelf niet weet maar zodra je minder weerstand hebt, dan ben je er pas vatbaar voor en dan slaat het virus toe.Dat is het lastige van Pfeiffer.
Als je met het virus in aanraking komt en je hebt een hoge weerstand, dan kan het zijn dat je het niet eens merkt.
13 jaar geleden
Pfeiffer wordt ook wel " kissing disease " genoemd, maar dit betekent niet dat je niet op een andere manier Pfeiffer kunt krijgen. Denk maar eens aan een glas wat niet goed schoon gemaakt is door de ober. Of je drinkt een slokje uit het glas van je vriend/vriendin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De besmetting vindt plaats via speekseldruppeltjes. Dit kan door bijvoorbeeld hoesten of niezen, door uit een vuil glas te drinken, maar vooral via zoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet voor niets heet het kissing-disease
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het gekregen door een tandenborstel, hij was precies dezelfde als mijn zus bleek later.. Heel dom, en 3 maanden later werd ik ongelovenlijk ziek.
Het gaan om speeksel, dus alle manieren die je kunt bedenken waarbij je iemands speeksel in je mond krijgt die pfeiffer ooit heeft gehad, dan is de kans jammer genoeg groot dat je je besmet hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Zelfs al als je met iemand praat en die bijvoorbeeld sputtert. En inderdaad als je uit iemand anders zijn glas of flesje drinkt.
Het schijnt zelfs te kunnen dat je pfeiffer krijgt van iemand die het zelf "niet heeft". Dat tussen aanhalingstekens, wat sommige mensen hebben het wel maar hebben er zelf geen last van.. en die mensen kunnen het dus ook doorgeven.