Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe komt het dat je achter elkaar ziek bent?

De ene griep is nog niet weg of er komt weer een verkoudheid aan of nog een griep. Iedereen is en blijft maar ziek. Kan je er iets tegen doen of is het gewoon zo simpel dat als je weerstand iets lager is bij de eerste griep je gelijk alles kado krijgt. heersen er ook zoveel griepen? want als je er 1 gehad heb ben je weer resistent

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij kan je altijd voor de zekerheid even bloed laten trekken en algemeen onderzoek laten doen zoals op antistoffen, witte bloedcellen t Cellen enz. Indien je zoveel ziek ben heeft dit meestal te maken met te lage weerstand. Dit kan verschillende factoren zijn van minst erge ziekten tot zelfs zeer ernstige ziekten. Daarom zeg ik altijd laat eens bloed trekken dan ben je zeker om verschillende ziekten toch zeker uit te sluiten. Groetjes Ritchie

Het barst op het moment van de griep en verkoudheidsvirussen en de één steekt de ander aan. In deze tijd is onze weerstand wat minder en door al 1x ziek te zijn geweest is dat nog meer achteruit gegaan. Het is de tijd van het jaar en als het weer warmer wordt komt onze weerstand er ook weer bovenop.

Gezond eten,en een regelmatige en goede nachtrust kunnen al een hoop verschijnselen voorkomen. Maar de een is er gevoeliger voor als de ander. En op een dag als vandaag,het was koud maar de zon was er volop. Ga gewoon eens een half uurtje in de zon zitten,wel goed aangekleed natuurlijk. Maar toch voel je de warmte op je gezicht. En dat is o zo belangrijk nu,vitamine d. Ook voor je weerstand.

Aan griep kan je niet meer doen dan gezond eten en drinken en vooral veel fruit eten denk ik. Als je vaak buikpijn hebt heb je schrik voor iets en als je dat eruit kan gooien voel je je ook beter :) Heb ik ook vaak eenmaal als dat in je gedachten zit is het moeilijk het er weer uit te krijgen maar het kan wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100