Mag je zalf op basis van corticoïden gebruiken op je hoofd ? heeft dit repercussies op je haargroei?

Ik heb al jaren eczeem , maar kan me wonderwel helpen met een zalf op basis van cortizone , ooit voor mij persoonlijk bereid.
het eczeem heeft zich nu echter verplaatst naar hoofdhaar zone.
Zou ik dat zalfje daar mogen uitstrijken zonder gevolgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Een paar jaar geleden had ik eczeem op mijn behaarde hoofdhuid. Kennelijk beperkt die kwaal zich niet tot weinig of onbehaarde regio's van het lichaam. Ik heb toen een poosje gesmeerd met de vaselinehoudende cortisoncreme die ik al via de dermatoloog had. Dat werkte prima, zonder haaruitval. Helpt het niet binnen afzienbare tijd dan moet je rekening houden met een schimmel als oorzaak en een daarop gerichte therapie kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank , dus geen probleem haaruitval ?+
Dishydrotisch eczeem is hardnellig hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kweetut... Ik heb er gedurende korte tijd last van gehad op mijn hoofdhuid. Voor korte tijd lijkt het me geen probleem. maar cortico's maken de huid dun bij langdurig gebruik en dat is natuurlijk sowieso wel een risico. Of dat op zijn beurt gevolgen heeft voor de haargroei kun je het beste aan je dermatoloog vragen, dunkt mij.