Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan het inademen van schimmelwolk kwaad ?

mijn zusje vond haar brooddoos van 2 jaar geleden terug, ik heb deze geopend en een grote rookwolk verscheen. ik heb hier een beetje van ingeademd maar ben dan meteen weggegaan en heb de deur opengezet en de brooddoos weggesmeten. KAN DIT ERGE ZIEKTES VEROORZAKEN ?????!!!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
3.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Prima actie ondernomen.
99,99% zeker niks aan de hand. Als je echt bang bent kan je de huisarts(assistent) bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Schimmelsporen kunnen de luchtwegen aantasten met ademhalingsproblemen als gevolg. Bovendien zijn er schimmelsoorten zoals Stachybotrys chartarum die giftige stoffen produceren die bij langdurige blootstelling onder meer het immuunstelsel aantasten. Schimmels op voedsel kunnen bij het inademen of inslikken leiden tot ziektesymptomen als verminderde eetlust, maar ook tot ernstige aandoeningen als kanker.
dus reden genoeg om regelmatig eens op controle te gaan bij je dokter,zou hem er nu al eens over aanspreken.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
- Dit gaat allemaal over langdurige blootstelling of zeer grote hoeveelheden..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding