Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb met de huisarts afgesproken dat ik zou bellen voor uitslag van mn bloedonderzoek. belt hij niet zlef als er slecht nieuws is???

Toegevoegd na 9 minuten:
dank jullie wel voor jullie antwoord. even voor de volledighijd.
het gaat om een hiv test. belt de huisarts als hij dan slecht nieuws heeft of wacht hij echt tot jezelf belt?

Toegevoegd na 10 minuten:
volledigheid moet zijn trouwens:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
22.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als er slecht nieuws is, zullen ze zelf zo snel mogelijk contact met je opnemen. Athans dit is mijn ervaring. Het is niet zo, dat wanneer er slecht nieuws is, dat de dokter dat via de telefoon zegt. Dus bel wanneer je kan bellen en wacht het even af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zie ik een huisarts nog niet zo vlug doen...
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat niet?? Bellen als er slecht nieuws is?
De huisarts of assistente belt alleen als er echt nood aan de man is en het een kwestie van tijd is bijvoorbeeld bij een levensbedreigende ziekte.

Toegevoegd na 1 minuut:
dan belt hij voor een spoedige afspraak, het nieuws verteld hij je als het goed is dan persoonlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe moet jij de huisarts bellen. Het is voor je huisarts geen doen om iedereen te bellen en daarnaast mag je ook wat initiatief van een patient verwachten. Wel is het zo dat als er 'brand' is je natuurlijk direct wordt gebeld. Als je een afwijkend bloedbeeld hebt waar direct actie op ondernomen moet worden gaan ze jou echt wel bellen hoor!

Toegevoegd na 2 minuten:
Slecht nieuws wordt overigens nooit telefonisch medegedeeld. Daar wordt altijd een persoonlijk gesprek aan gewijdt.

Toegevoegd na 2 minuten:
... gewijd ...... zonder T natuurlijk (oeps!)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Nee, je hebt immers afgesproken dat jij zou bellen.
De meeste mensen voeren zo 'n telefoongesprek het liefst een beetje privé, zonder dat andere mensen meeluisteren. Dus kun je beter zelf het moment kiezen.
Bij bv een SOA test krijg je bij mijn huisarts de uitslag helemaal niet telefonisch. Om te voorkomen dat bij slecht nieuws mensen op straat of in de auto instorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspraak is afspraak, dus bel zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een goed gebruik om zelf te bellen. Zeker bij gevoelige zaken voorkom je daarmee dat jij zelf of die huisarts in een lastig parket verzeild raakt met huisgenoten of anderen die je er liever (nog) niet bij betrekt.

HIV moet behandeld worden en is natuurlijk een bijzonder onprettige diagnose maar er is geen acute bedreiging van je leven. Dan is het beter om er rustig over te praten, bij voorkeur in de spreekkamer van de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding