wat zijn de TOP 5 gezondheidsproblemen van studenten tussen 18 en 25 jaar

Dit is een zoekopdracht voor school maar ik heb geen idee hoe ik aan deze informatie moet komen, als iemand het heeft kunnen vinden graag ook uitleg hoe dit is gevonden.

Toegevoegd na 12 minuten:
§het is de bedoeling dat ik dit zou kunnen onderzoeken door het gebruik van databases die beschikbaar zijn op internet, en niet zoals hieronder vermeldt door het houden van een enquete of een verwachting.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Het beste antwoord

Als je een beetje googelt op pubers en gezondheidsklachten zijn de belangrijkste en meest voorkomende hits :

- vermoeidheid
- eetstoornissen
- bijverschijnselen van alcoholgebruik
- stress
- hormonale puberteitsverschijnselen als menstruatie en acne

Telefoon- en computergebruik blijken tot nogal wat van die klachten te leiden, met name de vermoeidheid en de stress.

Ik heb geen duidelijk overzicht kunnen vinden, maar dit is de belangrijkste oogst van een beetje googelen en rondeuzen op relevante sites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bijvoorbeeld kan je eens googlen op soa's, problemen door drank en drugsmisbruik op korte en lange termijn. Doofheid door te veel naar harde muziek te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nr. 3 Chlamidia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je het zoeken in hun stijl van leven. De meeste studenten slapen te weinig en feesten te veel (ik heb zelf 2 studerende zonen).
Als je dat in je achterhoofd hebt, dan weet je wat daar uit voort kan komen, nl. hoofdpijn, misselijkheid + braken, oververmoeidheid, vaak last van grieperigheid doordat ze een lage weerstand hebben vanwege een ongezonde levensstijl, rugpijn (van het vele zitten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeheid, hoofdpijn en overbelaste pezen (‘rsi’) komen heel veel voor onder studenten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De indeling van de top weet ik niet maar ik heb verschillende ziektes gevonden waar je via google misschien verder mee komt.
RSI,

http://www.rsi-vereniging.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=30

Alcohol
Depressie
Soa
Drugs

http://www.studentenplein.nl/voorlichting/drugs.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alchohol en drugs
soa
stress
oververmoeidheid
depressie