Is het zo, dat je (tijdens een blaasontsteking) als je plast, en je voelt geen pijn, dat er dan ook niks in het bloed zit?

Ik bedoel dus;
Je hebt een blaasontsteking en elke keer plassen doet pijn, maar, heel soms zit er een keer tussen dat plassen NIET pijnlijk is. Is er in DIE urine dan ook niks te vinden of wel?

Toegevoegd na 2 uur:
Mijn vraag is fout..het moet zijn: dat er dan ook niks uit het onderzoek komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Nee dat is niet zo. Er zijn mensen die vrijwel geen klachten hebben van een blaasontsteking, maar dan is de ontsteking toch te ontdekken in de urine. Dus soms pijn en soms niet, wil niet zeggen dat er niets gevonden zal worden in je urine.

Een blaasontsteking kan worden vastgesteld door de urine (beste ochtendurine) te onderzoeken. Ochtendurine is het beste, omdat deze het meest geconcentreerd is. Als er afwijkingen zijn in de urine, zijn die het beste te vinden in de ochtendurine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt.

Andere antwoorden (2)

Die urine is dan vast sterk verdunt, en het kan zijn dat daar minder in te vinden is, maar het is er zeker wel.
Je kunt het beste ochtendurine inleveren. Dan weet je zeker of het wel of geen blaasonsteking is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom stel ik de vraag, tijdens mijn ochtendurine heb ik totaal geen pijn.
Weet jij toevallig wat het verband is tussen ochtendurine en het bloedonderzoek? Waarom is het dan beter?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ochtendurine is geconcentreerder, makkelijker te testen wat er in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat de urine langer in de blaas heeft gezeten. Dan zijn bacteriën makkelijker te ontdekken. Wat het verband is tussen ochtendurine en bloedonderzoek weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij de ochtendplas geen pijn hebt en bij andere plassen wel, vraag ik me af of het wel een blaasonsteking is. Misschien dat daarom een aanvullend bloedonderzoek nodig is? Uit je urine, pijnlijk of niet, zouden ze zo moeten kunnen meten of het een onsteking is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha sorry, ik lees het nu pas, foutje van mij. Ik bedoel natuurlijk ochtendurine en ONDERZOEK ipv BLOEDonderzoek. Kriz, het is wel een blaasontsteking, deze herken ik uit duizenden ;)
Morgen ga ik urine inleveren, alleen vroeg het me af.
Nee, dat hoeft niet. Er zijn mensen die helemaal geen pijn hebben met plassen maar toch een blaasontsteking hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel