Hoe komt het dat dementerende mensen bij het ineens omslaan van het weer onrustiger worden?

Ik werk op een pg afdeling met dementerende mensen.
En ik merk dat als het weer van zon omslaat naar bewolkt en regen dat de mensen onrustiger worden en slechtere dagen hebben.
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, maar ik werk met kinderen en deze hebben het ook!
Als ze eens met elkaar goed druk zijn, zeggen wij onder de collega's al dat er onweer op komst is. Mijn hond heeft het trouwens ook :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies ,ik weet niet hoe het komt ,maar bij kinderen merk je het direct ,zijn ze druk storm opkomst .ook bij veel mensen in een groep samen ,meer gedoe ,druk doen enz

Het beste antwoord

Wellicht dat een dalende luchtdruk op dementerenden een vergelijkbare invloed heeft als bij hoogsensitieven. Wanneer de luchtdruk snel daalt zet de lucht in onder andere bij- en voorhoofdsholten uit, waardoor er meer druk op bloedvaten komt te staan. Daar zou je behalve er hoofdpijn van te krijgen ook onrustig door kunnen worden. Bij manisch-depressieven kan een simpele weersomslag zelfs de stoppen laten doorslaan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessant, een +!
Heb je ook een bron? ( om verder te lezen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook een link voor meer informatie?
Alvast bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ik heb ooit eens gehoord dat dementerende mensen steeds minder impulsen kunnen waarnemen. De overgang van (prettig) licht naar (angstig) donker is iets wat ze nog duidelijk waarnemen en daardoor beangstigt.
Dit is echt een "van horen zeggen" antwoord hoor :-)