Wat gebeurt er met je ontlasting voor, tijdens & na een operatie onder narcose?

een jaar geleden
in: Ziekten
2.6K
ronron1212
een jaar geleden
Weg gegooid. als je die al laat.
Frencie
een jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk of je "darm-huishouding" stil ligt, of stil gelegd wordt voor, tijdens en na een operatie.
tinus1969
een jaar geleden
Niets bijzonders, of anders dan normaal.

Antwoorden (2)

Bij operaties van 2 uur of langer krijgt u altijd een katheter, omdat iemand onder narcose of een ruggenprik niet kan plassen. Een katheter voorkomt dan dat de blaas te vol wordt. We plaatsen de katheter pas nadat u onder narcose bent of een ruggenprik hebt gehad.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Vraag gaat over ontlasting, niet urine.
De narcosemiddelen hebben een remmende werking op de darm peristaltiek. In de praktijk heb je daardoor tijdens de operatie zelden ontlasting; na de operatie kan verstopping een probleem zijn.
een jaar geleden