Ik heb al 2 dagen een heftige hoofdpijn en pijn in mijn nek en achter mijn oren wat zou het kunnen zijn ?

Als ik buk doet het heel erg pijn in mijn hoofd en als ik ff schud mijn mijn hoofd omdat mijn haren of zo in de weg zit doet het heel erg pijn in mijn hoofd.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik ben niet verkouden , ik had het erbij geschreven maar is iets niet goed gegaan sorry.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
9.3K
amigo
13 jaar geleden
als je voorhoofdsholtes dicht zitten is heet niet perse noodzakelijk dat je neus ook dicht zit hoor (als is dat vaak wel zo). als je bijholtes dicht zitten zit je neus bijna altijd ook verstopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga langs de huisarts. Een heftige pijn is niet prettig en als het je onzeker maakt voel je je nog beroerder. Kijk uit met het "zomaar" slikken van NSAID's, het is een behoorlijk zware pijnstiller die maagklachten kan geven.

Het beste antwoord

Ik vind dit klinken als verstopten holten, waarschijnlijk voorhoofdsholten.

Een beetje verlichting kan geven spoelen met zout water (door je neus, ingewikkeld en als je er niet aan gewend bent niet zo'n fijn proces).
Misschien moet je dus eerst naar de huisarts om het te laten nakijken. Stomen kan trouwens ook iets helpen als je iets in huis hebt van dampo of zo. als het dit is duurt het wel een paar dagen voor het over is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb toch eerst 2 a 3 dagen geprobeert met dampo en was er toen vanaf en de eerste dage merkte ik al verschil.

Andere antwoorden (5)

Een erge verkoudheid of opgezette lymfeklieren..
Toch zou ik even een afspraak maken bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een bijholteontsteking zijn of een voorhoofdholteontsteking. De echte bijholteontsteking en/of voorhoofdsholteontsteking geeft immense hoofdpijn bij voorover buigen. Deze hoofdpijn zit meer tussen de ogen, ter hoogte van het voorhoofd en in het wanggebied dichtbij de neus. De holtes hoeven niet bacterieel ontstoken te zijn maar kunnen ook gewoon verstopt zitten, bijvoorbeeld bij een virusinfectie zoals een (neus)verkoudheid. Ook kunnen opgezette neus- en keelamandelen hoofdpijn geven omdat ze de beluchting belemmeren. Bijholte-hoofdpijn kan weken tot maanden aanhouden, en wordt dikwijls onterecht onder de noemer stress en spanningen geplaatst omdat de bijholtes op rontgenfoto's in de meeste gevallen 'schoon' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat het een spier is in de nek of schouders.
Wat je kan doen, is onder de douche de straal op je nek zetten, en heel langzaam rondjes draaien met je hoofd. Vervolgens zorgen dat de nek/ schouders warm blijven. Als dit niet werkt, toch maar eens naar de huisarts gaan. Paracetamol helpt ook tegen de pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij problemen met je lever/gal, zijn mensen vaak duizelig, hebben hoofdpijn, bij bukken een bonzend gevoel, nekpijn, soms aan een kant, maar kan ook aan beide kanten en achter de oren, waar de nek eindigt.
Het verbetert als er gegeten wordt, het is erger in de ochtend bij het opstaan.
Het is vaak erger na een paar biertjes of glazen wijn.
Grote behoefte aan slaap, gaan liggen, ogen dicht doen.
Concentratie problemen.

Mocht je dit herkennen, dan geen gebakken en gefrituurde dingen meer eten, licht eten, in de ochtend geen brood, maar yoghurt en fruit.
Veel water drinken, en rode grape fruit eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik na bier of wijn meer problemen krijg, want ik drink geen aclohol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi zo, klopt de rest dan wel?
ben je ook wel eens misselijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja van de week was ik spontaan misselijk en duizelig ben ik ook wel eens.
Concentratieproblemen weet ik niet precies omdat ik zo'n pijn in mijn hoofd heb kan ik mij zo wie zo niet goed concentreren.
En in de ochtend heb ik het wel erger.
En niet opgelet of hetna het eten beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet je wel eens vette dingen, koolsoorten, varkensvlees, snacks, en dat soort dingen.
Veel stress?
Weinig water drinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik drink weinig water en eet geregeld vette dingen en kool varkensvlees en snacks.
En ik houd veel van Jus ik kan bijna zwemmen in mijn eten met jus. Ik drink zo wie zo weinig en al helemaal geen water.
EN als ik drink is het meestal melk of vruchtensap of koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja connie, dan is het lek wel boven water, je gal kan het allemaal niet meer aan, je lichaam waarschuwd je nu steeds, dat het binnen niet goed gaat, wil je er van af komen, dan zal je drastisch moeten veranderen.
Over stress heb je nog niets gezegd, heel vaak gaat het samen met gal klachten.
En koffie is al helemaal slecht, maar als het goed is, smaakt het ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink nu zo veel mogelijk water, eet geen vette dingen meer voorlopig, eet rode graapfruits en haal bij een reform winkel taraxanum druppels, dan kan je er heel snel weer van af komen, en oh ja, helaas geen koffie!
Beterschap, wil alles niet zo maar lukken, naar de dokter natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja stress heb ik zo wie zo, heb veel kenissen verloren dit jaar maar liefst 7 mensen.
En een man die geen werk heeft en financieele stress doordat mijnman geen werk heeft.
Hij is afgekeurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@connie, Het hoeft helemaal niet aan organen te liggen. Stress is een grote factor, Laat je niet leiden tot alternatieve dingen. Hou het bij de basis van ontspannen. Niet dure alternatieven. Wel voldoende water, fruit en groenten!! Je voelt je veel beter, na een gezonde maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@platje Ik ga zo wie zo eerst ff stomen en dan hopen dat het aan de verstopte holtes licht. En ik eet voorlopig maar ff geen vette troep meer. Hoop dat eddijst geen gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je verstopte holtes zijn, dan heb je een stekende pijn net onder je oogkas, vaak maar aan een kant, of in het midden boven je ogen, ( voorhoofdsholte ontsteking)
Zou kunnen, maar dan kloppen een aantal andere klachten niet meer. @ platje, op een goede manier met je lichaam en je klachten om gaan is geen alternatieve manier, taraxanum is een normaal natuurgeneesmiddel ,de paardebloem, hierin zitten geweldige goede stoffen voor dit soort klachten, deze zelfde stoffen zitten ook in rauwe andijvie en rauw witlof, veel groente soorten zijn dus ook geneeskrachtig, vroeger werden de bladeren van de paardebloem ook als groente gegeten onder de naam Molsla.
En natuurlijk heeft stress hier ook een grote rol, omdat de stress op de gal , maag en darmen een grote invloed heeft.
Dat was ook de rede dat ik er na vroeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je hebt gelijk eddlijst, zo heb ik ook op advies van jou, brandnetelthee gedronken met goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je platje voor je eerlijkheid.
Als je niet verkouden bent zou het kunnen zijn dat er iets is in je hersenen, als ik jou was zou ik ff naar de dokter gaan, die weet denk ik heb beste wat het is en wat je er tegen kan doen.