Herkend iemand dit?

Ik kan (met name als ik moe ben) wanneer ik naar een bepaalde stem luister, in een soort van roes raken. Ik krijg dan een lekker gevoel van binnen. Dit heb ik ook als iemand mij iets al tekenend uitlegt. Het liefst mag degene dan uren doorgaan.
Niemand in mijn omgeving herkend dit. Ben ik de enige?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit verliefd geweest op een docent toen je jong was? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas nog nooit bij een leraar gehad. Dan was ik nu wel 3 x doktor geweest waarschijnlijk:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik herken dit totaal niet. Vind het wel bijzonder klinken. Ben ook benieuwd of er daarna iets kunstzinnigs uitkomt of dat het hierbij blijft.

Het beste antwoord

heeeee wat geweldig, ik heb het ooit en ook nog nooit iemand gehad die dat ook meemaakte. Ik weet nog dat ik me al op kerst kon verheugen want dan tekende de juf op school op het bord en de combi van het gekras en het tekenen maakte dat ik dat geweldig vond en "roes" is denk ik een goede omschrijving. Ik heb het inderdaad: als ik iemand iets zie tekenen (vooral schetsen), bij sommige stemmen inderdaad en (heel raar) als ik op mijn werk zat en de werkster kwam binnen en ging de tafels afnemen en stofzuigen, iedereen keek haar de deur uit, behalve ik, ik raak erdoor in een soort trance. Ik zal nog een nadenken want er zijn nog wel mee dingen, o ja, soms bij de kapper
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik herken het niet
maar voor jou is het waarschijnlijk een vorm van ontspanning waar je je heel erg lekker bij voelt
dus gewoon lekker in je roes raken en ontspannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je 'geeft je dan over', een soort vorm van ontspanning, onthaasting. Niks mis mee, zolang 't (zoals in jouw geval) niet te maken heeft met bijgeloof/sektes: waar mensen zich onvoorwaardelijk kunnen overgeven aan het valse.
Ik herken 't wel, maar dan op een wat andere manier waar ik niet zal over uitwijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor het heeft niks te maken met sektes en dat soort enge dingen. Jammer dat je niet uitwijkt, maar toch bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat 't in jouw geval niks met sektes te maken heeft, dat had ik al gezegd als je goed leest :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat lees ik nu ook:)
Ik heb dit wel met bepaalde soorten muziek!

Ik kan namelijk 's avonds op de bank gaan zitten met alleen een kaars of een lampje aan en luisteren naar bepaalde soorten muziek Dan val ik niet in slaap maar heb ook geen benul meer van tijd, en als de cd is afgelopen kan ik hem gerust weer van voor af aan laten spelen zonder verveling.
Voor mij mag het dan ook uren duren!
Ik denk dat het in mijn geval dan zo is, dat ik mezelf helemaal overgeef aan de muziek en dan een soort roes creëer! Want op zulke momenten denk ik helemaal nergens aan! Het enige wat in mijn gedachten speelt zijn de instrumenten die ik hoor en de tekst die ik beluister.
Ik heb dan ook moeite om op een gegeven moment het besluit te nemen om naar bed te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik herken dit heel goed, ik heb dat ook bij sommige mensen. vroeger had ik het soms bij een oudere man die, als hij iets vertelde op een vergadering die ik leidde, me met zijn stem in een soort roes bracht. dat was zodanig lekker, dat ik die man nooit onderbrak in zijn discours, ook al bleef dat duren. wat natuurlijk soms verwondering lokte bij mijn collega's. het is een gelukzalig gevoel, dat opborrelt vanuit mijn diepste binnenste tot aan mijn keel... niet te beschrijven.
nu nog steeds heb ik dat bij bepaalde mensen, gelukkig niet meer in een professionele context
dat het meer voorkomt bij vermoeidheid heeft misschien te maken met het feit dat de psychische grenzen dan wat wegvallen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een apart iets!