zijn er dit er?

zijn en instanties die je wel serieus nemen als je belt voor klachten die niet gelijk zeggen het is spanning of hyperventilatie..

heb een druk in me hoofd vooral bij het ademen en het belemmerd me egt maar als k de huisarts , mediant en zo ook bel krijg k gelijk te horen hyperventilatie en k heb dat chronisch en dit voelt zo anders daarom zoek ik iets

heb sinds woensdag ook een raar vlekje ok de pink...ben wel gezond verder ben binnenste buiten gekeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom zou jij niet serieus genomen worden als er tegen je gezegd wordt dat je last hebt van spanningen en/of hyperventilatie? Dat is m.i. pas het geval als er gezegd wordt dat jouw klachten flauwekul zij en dat je geen hulp nodig hebt. Want hulp, c.q. behandeling heb je m.i. wel degelijk nodig.

Als je zegt dat je al binnenstebuiten bent gekeerd dan kan ik me moeilijk voorstellen dat er nog nooit iemand je geadviseerd heeft om eens te gaan praten met iemand van het RIAGG. Wat is daar op tegen? Durf je open te stellen voor de adviezen van mensen die het goed met je voorhebben. Dat geldt vast en zeker voor verreweg de meesten die jij geraadpleegd hebt op je zoektocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik heb het ook.
maar alleen moet je het zelf doen
je bent te gespannen en daardoor ga je klachten krijgen en hoe meer je de aan denkt hoe erger je klachten worden.
en hyperventilatie kan heel erg veel verschillende klachten geven zelfs klachten die je niet kent.
gewoon weer de dokter bellen en desnoods ga je naar de ehbo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je huisarts je voor jouw gevoel niet serieus neemt, dan moet je een andere huisarts zoeken.

Als je dat al gedaan hebt, en alle instanties jou hetzelfde zeggen, kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze gelijk hebben, en dat er niets aan de hand is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een fysiotherapeut. Die kan je helpen met je hyperventilatie. Heeft wel even tijd nodig voor het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn er. Ik heb zo'n vermoeden dat je misschien hypochondrisch bent, een angst dat je allerlei dingen hebt die er niet zijn. En daarvoor ben je hulp nodig van bv een psycholoog, die neemt je zeker serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel goed hyperventilatie zijn. Doe je wel rustig aan? Gespannenheid levert o.a. hyperventilatie op. Zelf ben ik ook zo begonnen als jou en op een gegeven moment kwamen er steeds meer kwaaltjes en dingetjes bij en voor mijn gevoel had ik ook wat anders (zag ook overal plekjes, dacht dat mijn hart ermee stopte) en ik eindigde met een depressie in de ziektewet. Echt waar, neem de tijd voor dingen, ga op tijd naar afspraken toe, nooit haasten ook al ben je te laat, op tijd naar bed.
Pas er maar op voor je het weet ben je 10 jaar verder en heb je alleen nog maar meer kwaaltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt deze vraag al gesteld. in een andere vorm.
Volgens mij heb je hulp nodig, die meer in de psychologische of misschien zelfs psychiatrische begeleiding ligt. Sorry, ik klink waarschijnlijk hard. Maar soft helpt zeker niet.
Je bent vermoedelijk hypochondrisch.
Probeer eens op iets anders te letten dan je eigen lijf.
En elke ochtend te denken: Fijn, ik leef nog. Vandaag ga ik er iets van maken. Denk eens aan vrijwilligerswerk.

Als ik me vergis, excuus. (maar ik denk het niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou eerst om ademhalingstherapie vragen, volgens mij wordt dat vergoed door de meeste zorgverzekeraars. Als je dat hebt gevolgd en de klachten blijven, zullen ze je ook eerder serieus nemen.