wat moet ik doen tegen hoesten??

wij moesten vandaag 3 km rennen non-stop (je mocht wel eventjes lopen maar dan moest je gelijk weer rennen) maar nu moet ik de hele tijd hoesten weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

waarschijnlijk ben je door het rennen gaan zweten en heb je na de inspanning een koudje gevat omdat je je misschien niet goed hebt aangekleed omdat je het warm had

het beste is gewoon lekker in een warm bed kruipen met een hoestdrankje en een paracetamol

hopelijk is het morgen over
is het morgen nog erger dan heb je waarschijnlijk een longontsteking en dan moet je even langs je huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koudje pakken, wil niet zeggen dat je meteen een longontsteking krijgt. Daar komen bacteriën bij te pas.
Zowiezo, wordt je van koude niet ziek. Het verlaagd soms wel de weerstand, zodat je eerder vatbaar bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt en idd ik had alleen een shirtje aan en het was koud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zei ook niet dat hij zeker een longontsteking heeft maar dat dat wel een mogelijkheid is ja mijn min-naar is online
ik stoor me er niet meer aan
ik probeer een goed antwoord te geven waar de vraagsteller wat aan heeft en wat de rest van GVers er van vind interreseert me geen bal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk wel, want je bent behoorlijk geirriteerd. Als je op deze site zit, moet je er ook tegen kunnen als je antwoord volgens andere niet helamaal juist zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor ik ben niet geirriteerd
ik vind een min geven prima maar dan moet je wel het lef hebben erbij te zetten waarom je die geeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ een goed antwoord

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat je door het hardlopen een tijdje wat dieper dan normaal hebt ingeademd, waardoor je longen wat geprikkeld zijn.
Dat gaat vanzelf over.
Voorkomen door een goeie warming up en door bij heel koud weer (zeker als het ook erg droog of juist heel vochtig is) eventueel een sjaal om je mond en neus doen en daar doorheen ademen.