Wordt het nieuws op nieuwe H1N1 griepgevallen gecontroleerd/gedoseerd?

Het valt mij op dat je lang niets hoort en het aantal gevallen stabiel blijft om dan ineens in een dag te verdubbelen of zo. We staan nu al een week op 105 en daarvoor op 28 of zo een paar weken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat klopt, nieuws gaat heel snel over de houdbaarheidsdatum heen... Dan worden mensen moe van het nieuws en dan komt het niet meer binnen...

Klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan heb je een hoop media informatie gemist...

Maar iets als dit verdwijnt als 'hot issue' op een bepaald moment weer naar de achtergrond. En zeer zeker als het allemaal niet zo erg is als dat in eerste instantie gesugereerd werd...

Bovendien staat de viccinatie geplant in oktober en november. Terwijl het reguliere griep seizoen pas in december/ januari begint. En vooralsnog is de verwachting nog steeds dat net als bij de gewone griep, maar 30% van de bevolking ziek zal worden. En daarvan zal een aantal het net als bij de gewone griep het niet overleven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat mij om het exact bijhouden van het aantal gevallen, dat gaat met horten en stoten zo lijkt het, ze lijken op te sparen zodat mensen het niet meer als nieuwes zien. Volg de flu-tracker maar eens een paar weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van mening dat de media hier niets achter houd. Misschien dat ik hier andere directe bronnen voor heb. Maar feit blijft dat er in de reguliere media voldoende informatie naar buiten komt met betrekking tot het H1N1 virus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel lezen he, ik zeg niet dat ze iets achter houden, maar dat ze bewust doseren.
In Nederland is er persvrijheid in dezen en ligt 't gewoon aan de personen in ons land die verslag doen. Het zijn meestal golfachtige bewegingen met als oorzaak het 'meesleep-effect' (als de één iets nieuws in de wereld brengt wil de ander vaak niet achterblijven), andere nieuwsitems (zoals MJ), vlindereffecten, etc. etc. etc. Er zijn teveel invloeden om veel zinnigs te zeggen over exacte voorspellingen wanneer men wat in 't nieuws gaat brengen.