Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Adhd - Wat moet ik doen?

Een half jaar geleden heb ik de diagnose adhd gekregen. Wat kan ik hieraan doen behalve medicijnen (willen m'n ouders niet, ik ben 15 jaar)? Structuur heb ik al ongeveer, plannen is vooral een probleem met school enzo. Hoe kan ik het een beetje rustiger krijgen in m'n hoofd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tjonge jonge! Big up voor je ouders! Geef ze een smakkerd! Eindelijk mensen die niet zo licht over Retalin denken en soortgelijke rotzooi die te vergelijken zijn met coke (zie link). Vergeet niet dat dit soort "oplossingen" , oftewel medicijnen gemaakt worden door bedrijven. En wat doen bedrijven - of wat proberen ze althans altijd - winst maken. Vergeet niet dat er een vraag gecreeerd moet worden om een product te kunnen verkopen. In het geval van Ritalin of een soortgelijk iets : rotzooi dus. Het ergste is gewoon dat jij het inneemt, het komt dus in jou lichaam en het doet iets met je hoofd. Vraag je dus liever af: Hoe kan het mijn leven verbeteren? Waarschijnlijk ben je nog aan het nadenken. Stop met denken, want een echt goede reden is er gewoon niet. Het komt er eigenlijk op neer dat je nu min of meer het gevoel hebt gekregen door het feit dat iemand die heeft gezegd dat je ADHD hebt. Je bent misschien bang gemaakt dat je problemen gaat krijgen dat je op school "niet meekomt" en dat je je eigen niet / moeilijk kan concentreren. De reden dat je je niet/ moeilijk kan concentreren - als dat het geval is - is waarschijnlijk omdat datgene je gewoon niet boeit! Ze vertelden mijn moeder dat ik erg druk was ( wat ze nu dus allemaal ADHD noemen, die supergeleerde mensen) en dat ze wel een middeltje voor me hadden dat ik wat rustiger zou worden. Of het Ritalin zou worden, weet ik niet, maar mn moeder zij dus nee tegen rotzooi. Ik ben goed terecht gekomen hoor en heb geen concentratie problemen als het mij echt interesseert! Een jongetje die ik ken die was ook erg druk... die heeft ADHD en die moeder heeft toch voor het "wondermiddel" Ritalin gekozen. Hij zou dan "beter meekomen op school". Of het helpt? Ja het helpt goed om iemand te veranderen! Normaal kon die jongen geen 50 seconde stil zitten, nu zat hij gewoon minuten lang in een stoel en was ik gewoon blij als ik zijn ogen zag bewegen. Geweldig spul hoor, je wordt er echt rustig van! Nee. Ik raad het niet aan. Ik heb die jongen echt zien veranderen in een paar jaar tijd. Die vrolijkheid en dat energieke is gewoon verdwenen. HIj was heel relaxed, nu is ie gewoon een ####ing zombie. Geen Ritalin of andere troep is dus mijn advies. Gewoon zorgen voor genoeg bezigheden, zoals sporten en gewoon lekker creatief bezig zijn. Toen ik op de basisschool te druk was, liet mn leraar me een paar rondjes rennen :D Toegevoegd na 7 minuten: Ik sluit me helemaal aan bij karnie (zag z'n reactie net).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100