is verf inslikken gevaarlijk?

Gewoon zulke verf die je meestal op scholen hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

het is natuurlijk niet goed maar als je er een paar spetters van binnen hebt gekregen kan het ook niet zoveel kwaad

de verf op school is vaak niet zo schadelijk omdat daar vooral kleine kinderen mee in aanraking komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op basisscholen wordt vaak verf gebruikt voor handenarbeid die onschadelijk is wanneer hij wordt doorgeslikt.

Op middelbare scholen wordt er meestal van uitgegaan dat de leerlingen geen verf meer in hun mond stoppen. Je zal er niet altijd wat van krijgen, maar verf doorslikken is in het algemeen niet verstandig.