Ik moet vloeibaar eten van de dokter voor 2 weken lang (verhaal zal ik jullie besparen). Heeft er iemand tips?

Heeft te maken met kaak etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

RICHTLIJNEN BIJ HET VLOEIBAAR DIEET, zie de site. Veel succes ermee en ik denk beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tips. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel.

Andere antwoorden (7)

ja je zou een blender kunnen kopen en veel heel fijn blenderen..
zo kan je alles onderhand vloeibaar ermee maken..
en daarnaast veel vla en yoghurt en bouillon en vruchten sappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blender is goede tip, zo deed een vriendin het destijds ook. +
Je kan shakes nemen. die worden meestal gebruikt om af te vallen maar alle voedingsstoffen zitten er wel in.
Je kan ook je eten pureren et als een baby, maakt niet uit hoor! schaam je niet. Het komt ook als een doorelkaar gehutseld goedje in je maag terecht.
Zorg wel voor variatie anders duren 2 weken erg lang.
Sukses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, zo heb ik 't ook gedaan: gewoon koken, vlees/groente/aardappels pureren, lekkere jus erdoor om te verdunnen, ging prima. +
Er is veel te krijgen in vloeibare vorm.. buiten de standaard gerechten zoals soep en pudding zijn er ook veel groenten en fruitsappen verkrijgbaar die voldoende vitamine bevatten om het twee weken op vol te houden..
Kijk maar eens rond bij bijv. een Albert Heijn XL...
Succes en sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ochtend en lunch: melk met Bambix/Brinta met een peperkoek erdoor. Tussendoortje: gepureerd fruit ( appel/peer/banaan ) met een Liga-koek erdoor, Avondeten: aardappels, groente en een beetje vlees gepureerd en voldoende nat, vooral geen droge vleessoorten zoals tartaar, wel af en toe kaas erdoor voor de smaak. Heel lekker is een courgetstampot van aardappels, tomaat, courget, beetje vlees en kaas. Je kunt ook altijd nog babyvoeding uit een potje gebruiken.

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien pap? Die van 'Albona' of 'Brenta'
Of fruit in de mixer doen tot het een sapje wordt..
-soep of noodles
-babyvoer?
-puree misschien nog mogelijk?
- yoghurt/vla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babyvoeding zou je kunnen proberen, maar ik zou het zelf maken met een blender of staafmixer. Een blender is meer voor het hele vloeibare en een staafmixer is handiger als je bijv. warm eten wilt pureren. Doe er wat melk of water oid bij om het wat meer vloeibaar te maken. Daarnaast: pap (brinta bijv.), yoghurt, verse sapjes (sinaasappels persen, banaan pureren).
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe even heel lui en citeer mezelf:

"Heb je een staafmixer? Dan is die in die tijd je nieuwe beste vriend. Je kunt heerlijke soepen maken propvol groentes en zelfs aardappelen voor de broodnodige koolhydraten met zo’n ding.

Bijvoorbeeld bloemkool, broccoli, wat prei en een aardappel koken in wat bouillon, en vervolgens glad staafmixen. Een klein beetje truffelolie is daar erg lekker in.

Ook heerlijk: een berg groenten (basis tomaat, daarbij wat paprika, courgette etc) grillen in een grilpan, dan in een soeppan met een bouillonblokje en wat sinaasappelsap, glad mixen en afmaken met wat verse dille.

Op die manier kun je alles binnen krijgen, zonder dat je brokken hoeft door te slikken."

Of in jouw geval: op brokken moet kauwen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Zie in de bron meer antwoorden op een vraag naar vloeibaar eten (maar dan wegens amandelen knippen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maaltijdsoepen (zelfgekookt) in de blender of pureren met de staafmixer zou ik ook doen. Prima idee! +