Kan ik een tattoo nemen als ik dokter wil worden?

Ik wil geneeskunde studeren, maar ik zit er ook over te denken om een tattoo te nemen. Wel houdt er rekening mee dat hij verbergbaar moet zijn om een beetje neutraal over te komen. Zelf dacht ik aan 3/4 van mijn boven arm tot een klein deel van mijn schouder. Dus dat is gewoon driekwart shirtjes aan kan om het te verbergen, aangezien hij voor mijn elleboog al stopt. Maar nou was mijn vraag zou het kunnen bij het studeren het uitoefenen van het beroep dokter of wordt dat gewoon echt niet getolereerd zelfs al kan ik hem verbergen?
Ps. Het zou dan ongeveer de lengte zijn die op de foto staat alleen een veel mooier en kleurrijker ontwerp

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.5K
Antoni
9 jaar geleden
Ik vermoedde, voordat ik de toelichting bij je vraag las, dat je ook twijfelde over de medische consequenties, als die er al zijn. Blijkbaar twijfel je alleen over de sociale consequenties van een tattoo. Ik ben benieuwd of er ook medische bezwaren zijn voor een tattoo bij een dokter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat vraag ik me ook af

Antwoorden (3)

Het enige wat ik weet hierover is dat mijn oom als neuroloog in het ziekenhuis werkt en ook een tattoo heeft, dus volgens mij mag het wel. Pin me er niet op vast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar als ik vragen mag?
't Ja, alles kan natuurlijk, maar er zijn soorten en maten.

Zelf geef je al aan dat de tattoo niet zichtbaar moet zijn, indien noodzakelijk. Daarmee blijkt dat je er eigenlijk niet zeker van bent of de 'wereld van geneeskunde studenten' wel "tegen een tattoo kan"?

Als je nagaat dat een tatoeage oorspronkelijk alleen bij mannen [zeelieden] gezien werd en nu eigenlijk wel geaccepteerd wordt als deze gedragen wordt door een [jonge-] man...
De tijden veranderen en een punt is dat inmiddels steeds meer vrouwen en ook meisjes een tattoo willen en ook nemen... maar dan praten we toch vaak over een roosje op de enkel of een ander klein iets op de schouder. Zeker niet een halve arm en schouderbedekking.

Waar gaat het om?

Het gaat over milieu, over "wordt het geaccepteerd"? Dat is het punt, want je kunt natuurlijk alles doen wat je wilt, maar als je daardoor buiten de 'sociale' boot valt...

Mij lijkt het niet zo slim om, ook al is deze tattoo te bedekken met shirtjes met 3/4 mouwen, je leven te beginnen met zo'n risico te nemen, want dat is het wel : een risico. Wat let je om de tattoo uit te stellen en eerst je studie aan te pakken, af te studeren en jezelf dan bij wijze van afstudeercadeau een hele mooie tattoo te geven?

Tegen die tijd ben je zelf ook verder, dan weet je wat je kunt en wat je wilt ~~ en dan doe je het 'gewoon' of niet natuurlijk, dat bepaal jij dan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het gaat mijn niet zozeer dat mijn medegeneeskunde studenten het zullenn accepteren, ik weet bijna zeker dat ze dat wel doen. Aangezien ze jonger zijn en het op onze leeftijd steeds meer geaccepteerd wordt en ook vaak wordt gezien als cool. Waar het mij omdraait is wat de patienten er van zullen vinden, nog belangrijk mijn werkgevers. Het gaat mij erom dat ik daar een betrouwbare/goede indruk maak. Bij mijn medestudenten zal ik dan ook niet mijn tattoo verbergen. Maar zoals ik al zij bij belangrijke dingen, solicitatie gesprekken of andere dingen verberg ik hem natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk, Iris, dat je toch niet je omgeving/medestudenten zo gemakkelijk over een kam kunt scheren. Natuurlijk is er een deel dat het cool zal vinden en zijn patiënten en werkgevers zeker belangrijker op dit moment, echter vergeet niet dat je collega studenten van nu je werkgevers van morgen kunnen zijn... en daarmee is jouw "goede/ betrouwbare" indruk, die je bij je werkgevers wilt maken, dus op voorhand al teniet gedaan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Like i said maakt het mij niet zo heel veel uit wat mijn medestudenten ervan zullen vinden. Aangezien het erom gaat wat ik ervan vindt. Ik focus meer op het feit wat mijn werknemers ervan vinden. En ik denk niet dat iedereen medestudent het leuk zal vinden maar ik denk wel veel. En je kent mijn omgeving niet, ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die ze zelf hebben of willen nemen. Het wordt heel erg geaccepteerd, de studenten die ze niet mooi/leuk vinden zullen waarschijnlijk ook niet in mijn buurt komen dus daar hoor ik nooit iets van. Dus ik denk dat ik hem gewoon ga nemen op een plek waar hij te verbergen is indien nodig.
Het hangt vaak puur af van waar je te werk komt. Ikzelf studeer verpleegkunde en heb een tattoo op mijn onderarm, maar vaak hebben mensen hier helemaal geen probleem mee. Natuurlijk zal je altijd mensen hebben die problemen hebben met tattoo's, maar ook mensen die ze juist mooi vinden.
Zelf vind ik dat het jouw lichaam is en je moet ermee kunnen doen wat je wilt. De tattoo die je wilt is niet een die een groep mensen kan beledigen dus daar zou toch geen probleem mee moeten zijn? Je draagt als dokter alsnog vaak een jasje met mouwen eraan, dan zien ze 'm toch niet! Als je het geld hebt en heel zeker bent dat je dit de rest van je leven op je arm wilt hebben dan moet je dat gewoon doen.