Kan ik een tattoo nemen als ik dokter wil worden?

Ik wil geneeskunde studeren, maar ik zit er ook over te denken om een tattoo te nemen. Wel houdt er rekening mee dat hij verbergbaar moet zijn om een beetje neutraal over te komen. Zelf dacht ik aan 3/4 van mijn boven arm tot een klein deel van mijn schouder. Dus dat is gewoon driekwart shirtjes aan kan om het te verbergen, aangezien hij voor mijn elleboog al stopt. Maar nou was mijn vraag zou het kunnen bij het studeren het uitoefenen van het beroep dokter of wordt dat gewoon echt niet getolereerd zelfs al kan ik hem verbergen?
Ps. Het zou dan ongeveer de lengte zijn die op de foto staat alleen een veel mooier en kleurrijker ontwerp

Weet jij het antwoord?

/2500

Het enige wat ik weet hierover is dat mijn oom als neuroloog in het ziekenhuis werkt en ook een tattoo heeft, dus volgens mij mag het wel. Pin me er niet op vast.

't Ja, alles kan natuurlijk, maar er zijn soorten en maten. Zelf geef je al aan dat de tattoo niet zichtbaar moet zijn, indien noodzakelijk. Daarmee blijkt dat je er eigenlijk niet zeker van bent of de 'wereld van geneeskunde studenten' wel "tegen een tattoo kan"? Als je nagaat dat een tatoeage oorspronkelijk alleen bij mannen [zeelieden] gezien werd en nu eigenlijk wel geaccepteerd wordt als deze gedragen wordt door een [jonge-] man... De tijden veranderen en een punt is dat inmiddels steeds meer vrouwen en ook meisjes een tattoo willen en ook nemen... maar dan praten we toch vaak over een roosje op de enkel of een ander klein iets op de schouder. Zeker niet een halve arm en schouderbedekking. Waar gaat het om? Het gaat over milieu, over "wordt het geaccepteerd"? Dat is het punt, want je kunt natuurlijk alles doen wat je wilt, maar als je daardoor buiten de 'sociale' boot valt... Mij lijkt het niet zo slim om, ook al is deze tattoo te bedekken met shirtjes met 3/4 mouwen, je leven te beginnen met zo'n risico te nemen, want dat is het wel : een risico. Wat let je om de tattoo uit te stellen en eerst je studie aan te pakken, af te studeren en jezelf dan bij wijze van afstudeercadeau een hele mooie tattoo te geven? Tegen die tijd ben je zelf ook verder, dan weet je wat je kunt en wat je wilt ~~ en dan doe je het 'gewoon' of niet natuurlijk, dat bepaal jij dan!

Het hangt vaak puur af van waar je te werk komt. Ikzelf studeer verpleegkunde en heb een tattoo op mijn onderarm, maar vaak hebben mensen hier helemaal geen probleem mee. Natuurlijk zal je altijd mensen hebben die problemen hebben met tattoo's, maar ook mensen die ze juist mooi vinden. Zelf vind ik dat het jouw lichaam is en je moet ermee kunnen doen wat je wilt. De tattoo die je wilt is niet een die een groep mensen kan beledigen dus daar zou toch geen probleem mee moeten zijn? Je draagt als dokter alsnog vaak een jasje met mouwen eraan, dan zien ze 'm toch niet! Als je het geld hebt en heel zeker bent dat je dit de rest van je leven op je arm wilt hebben dan moet je dat gewoon doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100